Selasa, November 01, 2011

Menanti masa memberi ceramah kerjaya.

Sedang aku duduk menghadap buku Mein Kampf, idea bagaimana Adolf Hitler mempunyai ideologi dia sendiri, adik aku tiba-tiba bangun dari katil cakap dengan aku.

"Wei, tadi aku dikelilingi engineer, ramai dow!"
"Kau pergi mana?"
"Petro Sains. Semua gaya cakap macam kau."
"Gaya cakap macam aku? Macam mana?"
"Gaya cakap, sentiasa kool, ada fakta, then mudah pengaruhi orang."
"Aku macam tu ke?"
"Sama je."
"Dah tak nak amik medik?"
"Aku rasa engineer best dow. Engineer, everything can be happen."

Lepas itu, adik aku sambung tidur balik.

Bawah selimut, dia cakap - "Aku rasa kau boleh jadi penceramah kerjaya dow! Suka pengaruhi orang."

Aku rasa masih belum mampu pengaruhi orang, tapi aku ada ideologi aku sendiri, 'Kebosanan Mencipta Kelainan'. Ideologi supaya menjadi manusia yang aktif berfikir menangani kebosanan dengan melakukan apa saja diluar kemampuan dah dikatakan kurang kewarasan sedikit dari segi mental.

Ptuih, hang.

Setiap kali aku membaca autobiografi orang mesti aku nak tulis autobiografi sendiri, dengan aku memakai T-shirt roundneck kaler kelabu, seluar hitam dengan memakai horn-rimmed glass, bahu kiri bersandar di dinding, tangan kiri masuk ke poket, tangan kanan menunjuk isyarat 'bagus'.

Tajuk buku - Prepare for The Worse.

OK. Sudah mengarut.

Bye, aisheteru yo! Sarang-hae!

Kebosanan mencipta kelainan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...