Sabtu, Mei 28, 2011

Orang berbudi kita berbahasa.

Hari ini aku dapat satu SMS dari pembaca blog aku yang suka baca blog aku dalam selimut pagi-pagi (ini deskripsi dia betapa eksitednya dia baca blog aku). Baru tadi dia mesej aku yang dia akan bertunang esok.

Itu satu dari kebanyakan yang akan berlaku.

Lusanya, aku jumpa seorang budak maktab. Aku tegur dia dalam komuter masa ke Subang pada tahun 2009. Hanya bertanyakan nama, dan aku tolong dia tunjukkan bagaimana caranya nak ke Subang. Waktu belajar dulu memang aku tak pernah tegur dia pun, sebab aku ambil Perakaunan.

Dia dah bagi kad kahwin, suruh aku datang majlis kahwin yang hampir dengan rumah nenek aku.

Dua, dari kebanyakan yang berlaku.

Sebenarnya, dijemput atau dikhabarkan atau tidak adalah kesinambungan sejarah masa lalu. Kalau kita duk mendongak langit, jalan hidung bajet mancung je memang kereklah hidup kau.





Setakat mana efek penulisan blog aku kepada kehidupan kamu semua?

Cuma aku tahu, salah seorang pembaca aku tahu aku suka pada dia.

Hurm.

Kebosanan mencipta kelainan.

2 ulasan:

Nadia berkata...

hurm setiap org mempunyai pendapat yg berbeza...

slalunya bila ako baca blog ko ako blaja bende baru yg mane kekdg ako x terpikir pon bende tu..n itu membuatkan ako ikut pikir skali...hehehe

efek blog ko kt ako...ako x bosan dah hehehe..^^..

seandainya ako terserempak ngan ko kt mane2...jgn terkejut sbb mungkin ako tegur walopon ko x cam ako..hehehe

"Oit Adib".....~!!!

Zati H berkata...

sejauh mananye effect blog adib nih?

Bila bukak google reader, gembira bila nampak ade new post ^^

Selalunye malas nak tinggalkan comment or join activity yg bloggers buat. Tapi last time, ade gak hantar email kat adib, asking for the last card from korea.

Pastu malam ni, baru terpikir, apa yg adib tulis kat kat postcard tu?? kalo google ade image translator, dah lama dah translate hangul kat postcard tuh.

Disebabkan curious, so pecah tradisi kemalasan komen di blog org lain.sekian :p keke.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...