Ahad, November 21, 2010

Inspirasi menulis blog boleh jadi datangnya dari wanita.

Itu yang berlaku hari ini, sehari lepas, 2 hari lepas. Bakal berlarutan seminggu, 2 minggu atau sehingga tarikh bergraduasi. Tak tahu.

Andaikata, aku berhenti lakukan apa saja; belajar/bekerja sambilan/menjual tapai tepi jalan dan HANYA menulis apa saja yang mampu memberi pendapatan. Contohnya, menulis sajak (aku boleh menulis), menulis artikel tajam untuk dimuatkan untuk majalah atau edisi akhbar yang mampu memberi pendapatan.

Rasanya belum mampu menampung kewangan aku.

Atau mengambil gambar? Tidak. Hasil gambar aku belum mampu terjual, aku percaya ianya belum mampu. Rekod peribadi hanyalah terpilih untuk majalah pelancongan di Brisbane. (Kebetulan gambar aku ambil di Brisbane River aku paparkan di FlickR)

Jadi, apa yang aku buat berkaitan dengan blog ini...memang tak mendatangkan hasil yang besar. Andaikata, aku diberi peluang untuk menulis novel, aku rasa patut kena fikir betul-betul. Sebab utama, adalah inspirasi.

Aku rasa dalam sesi kehidupan lelaki, salah satu inspirasi yang memainkan peranan penting adalah wanita yang disukai. Tak semua lelaki begitu. Pernah juga, aku dapat inspirasi menulis blog hanya melihat komik kesukaan aku. Atau, set Lego dan robot Gundam aku.

Inspirasi aku sekarang?

Aku risau bila aku nak kata ianya bukan manusia tapi...sebungkus parcel kuning, pemberian manusia.

Kebosanan mencipta kelainan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...