Jumaat, Oktober 22, 2010

Sejarah politik komunis sentiasa dilihat negatif.

Sukar hendak aku libatkan diri dalam politik. Boleh saja aku jadi bidan terjun, dan terjun ke bidang politik. Politik, adalah satu skop yang aku suka jadi pendengar dan kalau ada kawan aku duduk bersila sambil cicah biskut Merry ke dalam kopi tongkat Ali Power Root, pasti aku akan duduk sama jua.

Ini adalah dunia yang The Joker suka, "If you're good at something, don't do it for free,".



Beijing 2010 [43]



Nak tak nak, kita adalah bahagian kecil dalam politik. Mungkin kita boleh jadi mainan mereka, jadi musuh mereka atau watak dalam pelan pemikiran mereka dalam agenda merencanakan segalanya (yang menguntungkan mereka).

Demokrasi tulen.

Sebenarnya, aku akui benda ini tiada dalam dunia realiti (ini hanya pendapat aku). Siapa majoriti, dia menang, dia ketua. Ada satu kumpulan minoriti yang berkebolehan besar tapi bakal diabaikan. Semua atas sebab yang biasa, demokrasi.

Sistem pemerintahan negara kita adalah Perlembagaan Berpalimen dan ada raja.

Aku rasa benda ini sukar diubah, sebab ianya adalah Perlembagaan. Seperti mana kontrak sosial, kena mengakui adanya raja dinegara kita.

Noktah.

Aku dah lama tak baca berita pasal Malaysia.
Paling terbaru adalah kematian Datuk Sosilawati.
Tadi aku buka Utusan, masih sama.
Sekarang TV3 pula dah pindah web tonton.com.my, yang melarang aku menonton berita.

Maka, aku nak kata, "Kemut syal!"

Dengar khabar, TV3 pun tak boleh buka di Singapura. Kalau aku ada syarikat media massa sendiri, aku akan buat macam TV di Korea. Jangan lupa, korang yang tergila-gila lagu mereka dan mengikuti rancangan mereka, semua berpunca dari TV.

Ha, aku masih menonton Elle TV, 'how to improve sexual life'.

Kebosanan mencipta kelainan.

2 ulasan:

shiitake berkata...

site nmpk lain..tiba2 rajin (sikit) kah?

Linlin berkata...

dislike belang2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...