Jumaat, Oktober 08, 2010

Saya bangga sebagai pelajar Malaysia di University of Ulsan. Noktah.

Hahahahahahaha.

Ini biasanya kelaziman manusia, dan lebih ternyata bila berada di Asia. Bangga dimana belajar ketika mendapatkan ijazah, bangga bila ada artis itu jadi pelajar juga di universiti yang sama. University of Ulsan ini, tak masuk dalam ranking top dunia (aku anggap itu adalah ranking semata-mata). Aku masuk sebab ada benda aku minat, dan jauh dari Seoul bermaksud pengalaman baru. Jujurnya, kalau penaja benarkan aku belajar dari tahun pertama, mesti kawan mata sepet aku boleh menjadi ratusan.

Masa Chuseok-Day, entah apa pasal pelajar Malaysia kena duduk baris depan; didepan ratusan pelajar lain. Alih-alih ada seorang lelaki, segak berbaju kot.

A: (aku tolak segan-segan orang sebelah) Siapa?
B; (tak pasti ini adalah Emberg ataupun Abe) Bukan canselor kita ke?
A: Ye ke?

Masa lepas ucapan, ramai pula jurukamera tertumpu di meja kami, shot sana-sini dengan lampu besar.

(aku yakin, kalau masuk paper ni, mesti dia ni canselor). Betul!.

Dinner dengan Canselor


MOU Malaya-Ulsan


Sekarang, universiti ni dah ada perjanjian dengan Universiti Malaya.

Universiti aku memang cikai giler.
Kalau korang tanya siapa budak Ulsan, tanya lah kepada pelajar Malaysia.

"Student yang paling banyak dapat duit tu?"

Itu adalah mentaliti sebahagian budak Malaysia yang duduk di Seoul mengenai budak Malaysia di University of Ulsan.

Sebab apa?

Kebosanan mencipta kelainan.

1 ulasan:

zach berkata...

University of Malaya.
:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...