Khamis, April 29, 2010

Sikit-sikit, lama-lama membuncit.

Antara benda paling aku benci bawa ketika di sekolah rendah adalah membawa buku teks Bahasa Malaysia ke sekolah. Berat dan tidak dipakai secara efisien.

Buku itu antara benda yang masih melekat dalam kepala aku adalah frasa ini:

"Sikit-sikit, lama-lama jadi bukit,"

Antara ayat menunjukkan bahawa sikap menabung adalah sikap yang baik dan patut diteladani.

Aku habiskan minggu exam, aku periksa akaun Nuffnang aku. Aku buat begitu atas sebab Nuffnang tengah cuba nak menegah orang-orang siber yang mencari sumber pengiklanan secara haram (dengan klik sesama sendiri). Tahu apa yang berlaku selepas habisnya kertas peperiksaan?

Duit aku tiba-tiba bertambah.

Memang benar, kalau lama-lama hidup memblogging, orang kenal kau, orang akan ikut kau, orang akan baca apa yang aku cuba katakan. Ianya penyumbang kepada trafik aliran ke blog ini.

Kepada yang baru cuba hendak memiliki blog, jangan obses dengan kecantikan blog.









Aku hanya melihat langit, katanya ada hujan emas di negara orang.

Kebosanan mencipta kelainan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...