Rabu, April 28, 2010

Signifikan cikgu disiplin dalam Facebook.

Sekarang dalam list kawan aku, ada dua cikgu dispilin. Satu masa aku menengah rendah, satu lagi masa aku kat menengah atas.

Ada juga cikgu kaunseling yang add aku sebagai 'kawan', padahal aku adalah pelajar mereka.
Sebenarnya, istilah bekas pelajar kepada suatu cikgu itu tak ada. Bagi aku-lah. Pada tanggapan aku, bila seseorang itu ajar aku dengan niat nak aku berjaya, aku akan tetap panggil orang itu cikgu...sampai hayat habis.

Mula-mula aku macam segan-segan nak ADD cikgu disiplin ni. Yelah, salah dan silap kita pernah dia tahu.

Aku ADD juga, dan letak ayat begini...

"Saya adalah pelajar asrama pada tahun (-) .Zaman pelajar saya di bawah cikgu agaklah perit. Kena kemaskan cadar katil pagi. Kena hempuk dengan rotan bangun lambat solat Subuh. Tapi...terima kasih atas tunjuk ajar cikgu selama ini,"





Memang berbaur hipokrit.

Nak tahu apa yang terjadi?
Cikgu displin aku ACCEPT FRIEND REQUEST.

Lepas itu aku tulis kat dinding kawan aku.

"OIT, cadar katil kasi steam. Ko jangan hisap rokok belakang tangki lak lagi! Cikgu disiplin dah ada!"





Signifikan bila cikgu disiplin mempunyai profile.

PS: Nak tahu apa yang berlaku bila cikgu kaunseling plak yang berbuat demikian?

Kebosanan mencipta kelainan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...