Ahad, April 04, 2010

Peluk isteri, lambung isteri dan...campak!

Jangan risau aku tidak segagah untuk angkat manusia lain.

Kalau siapa-siapa yang teringin sangat nak mendukung bini konon-konon nak tunjuk kamu ni kuat sangat, tapi tak mampu. Aku ada alternatif lain dari mendukung bini kau didepan.

Ikut cara orang Korea, angkat dibelakang badan!

Aku ingat ini adalah perangai orang muda Korea dukung awek kat belakang badan bila awek itu mabuk atau ngengada nak dukung. Rupanya ini memang budaya.


Bride Over The Threshold

Cara orang sebelah Barat, angkat bini bila masuk rumah/kereta bila kali pertama.


Ini kita selalu lihat dalam filem kan? Nampak sweet-lah. Lelaki itu gagah, berotot ala-ala Arnold susah-nak-eja bolehlah lambung bini. Tak mampu, ini adalah alternatif.

Piggy Back.jpg

Dukung belakang.


Ini kepada peminat drama Korea memang keraplah tengok ni kan. Dukung belakang beb! Peluk belakang beb!




Apa-apa pun, kalau badan bini 'tak-semangat' sangat, bolehlah buat dua-dua cara tanpa ragu.

Kalau bini jenis semangat-semangat tu...erm, no komen.


PS: Perempuan yang berbadan semangat memang diakui pandai masak. Aku tahu sebab aku memang minat makan.



Kebosanan mencipta kelainan.

4 ulasan:

kersani berkata...

nice post!

bro, apa beza biyaneyo dengan biyanata?

2 2 mintak maaf kan?

lagi satu, nak kirim giant poster Tae Yeon SNSD buleh?

serius! :D

DandelinoiD berkata...

owh...bukan biyaneyo la

mianheyo - minta maaf (sesama orang sama umur)
mianhada- minta maaf (bila cakap ngan orang tua dari kita)
mian! - minta maaf (sesama member rapat)


haha...boleh!

zach berkata...

aku tau ko suka makan. tetibe dpt idea best lg.
kalau aku masak utk ko,cambest gak ek? mesti best tgk ko makan dgn seleranya...

itu sekadar idea.tak tahu boleh direalisasikan atau tidak.

645629 berkata...

tq dandelinoid!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...