Isnin, September 07, 2009

Akil Hayy kalau kena prank, macam mana ha?

Perasaan prank-kan orang lain memang terbaik aku rasa. Lebih-lebih lagi, bila kau cucuk jarum prank sikit je, tapi jalan cerita si mangsa menjadi 90 darjah berubah. Seronokkan kalau buat dajal kat orang lain? Seronok lagi bertambah bila kau jadi mangsa pula. Kau ada simpan dendam nak buat prank lagi hebat dari kawan aku.

Aktiviti prank-mem-prank orang ni aku dah mula berjinak-jinak ketika masuk asrama. Faham-fahamlah duduk asrama mana ada playstation, pemain DVD atau X-BOX. Ada balik-balik TV nun di dewan makan, penuh bila ada Anugerah Industri Muzik dimana lelaki-lelaki lembut menjadi tuan TV ketika itu. Tidak pun, kaki gusti yang mahu diperbodohkan dengan aksi hentak-hentak kaki oleh si penggusti. Bosan, bosan, bosan.

Antara prank aku yang agak berjaya adalah aku berpura-pura menjadi hantu tanpa kepala. Ini antara benda paling gila aku pernah buat. Kawan aku kata, jangan main-main dengan benda cam gini (berkaitan dengan hantu-hantu). Memang betul, aku pernah diganggu makhluk halus. Pengajaran, jangan sekali buat prank yang berkaitan dengan hantu. Carilah alternatif lain yang sesuai. Banyak sahaja rancangan TV pasal prank kat Youtube.

Di Malaysia pula, aku rasa rancangan paling prank paling aku suka adalah Wakenabeb (aku suka hasil kerja prank oleh Adlin Aman Ramlee). Aku masih tertanya-tanya, kalau subjek untuk di-prank adalah orang seperti Akil Hayy atau Waheeda itu sendiri. Apakah reaksi mereka?

Aku rasa tak ada siapa berani mengambil inisiatif untuk membuat kerja prank ke atas mereka. Aku jamin sama sekali.

Aku berimiginasi, ketika kejadian itu Akil Hayy akan melibas si tukang prank dengan serban merah!



Ini adalah omongan kosong sebelum berbuka. Aku rasa kecewa dengan Akil Hayy, ada ke patut buat penyataan 'Dah jumpa cinta sejati' (aku tak ingat ayat sebenar) tentang Waheeda. Habis itu, bini pertama bukan cinta sejatilah erk?

Kebosanan mencipta kelainan.

4 ulasan:

k.A berkata...

tengah dilamun cinta. confirm la keluar ayat2 manis. kita tunggu 2,3 tahun lagi.

tapi, aku doakan mereka bahagia lah.

ajidraai berkata...

dapat yang muda dan bergetah memang lah sejati.

paham kan?

itu semua ayat-ayat manis supaya malam pertama mantap..

wahhh,,terlebih sudah.;p

nizam baharin berkata...

ahhahahah gunakan yang baru lupakan yang lama :DD

Puppet Koyak berkata...

haha..
i agree with u lah bro.
well, aku rasa akhil hayy tu selfish lah.
but who am i to judge kan?
nnt dia doa aku mcm2..
hahaha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...