Ahad, September 06, 2009

Ada awek ko clash je la.

Aku sukakan persamaan. Aku suka makna sama rata. Contohnya, bila kau dapat makan kek blueberry dan aku dapat kek cheese, bolehkan kita bertukar-tukar rasa?

Melainkan kau amat membenci makanan berasaskan tenusu!

Aku sejak sekolah rendah dapat perbandingan daripada rakan-rakan. Semua bila bermula dari hari keputusan peperiksaan akhir tahun diumumkan. Semua orang sibuk bertanya-tanya dengan keputusan aku dapat. Berapa banyak A-yam, atau B-eruk, C-acing dan seterusnya. Lepas itu kalau mereka lebih dari aku, mereka bangga. Bila kurang, mereka kata aku pandai.

Mereka dah setkan minda mereka, si polan ini pandai si polan ini lebih kurang dan si polan ini separa dungu. Sampailah zaman bulu ketiak mereka mula memanjang. Mereka telah meletakkan dinding antara satu sama lain, akhirnya mereka segan untuk bertegur sapa hanya kerana keputusan UPSR yang tidak menjamin masa depan.

Ada orang tanya aku, aku pun tak tahu macam mana nak jawab;

X: Macam mana nak jadi rajin dan pandai macam kau ha?
A: Ha? Bila masa aku jadi pandai?
X: Blah la ko. Takkan tak ada formula.
A: Erm, ko ada awek?
X: Tak ada lah pulak.
A: Gi lah cari.
X: Eh, camtu plak. Kalau aku cakap ada?
A: Ada awek ko clash je la.
X: WTF. Susah la aku cam gitu.

Apa cara kamu untuk jadi rajin, pandai, bijak, IQ melebihi langit, bestari? Aku main sudoku untuk tingkat IQ, kononnya.

X: Tak ada cara lain ke?
A: Kau ingat tuhan, ingat mati. Kompem ko rajin.
X: Ko wat aku insaf kejap.

Maaf se-sangat. Aku bukan orang pandai nak bagi cara hendak pandai. Silalah Google ke apa ke, tak pun pergi beli buku tulisan Fadhilah Kamsah ke.

Jap, apa cara nak pandai ha? Aku pun nak tahu juga!

Kebosanan mencipta kelainan.

3 ulasan:

Puppet Koyak berkata...

kawan baik aku dulu kat sekolah slalu dpt nombor 1.
dia jawab senang je.
"makan karipap 8 biji."

Sumpah aku tak percaya.
haha

k.A berkata...

jap,kenapa aku tak paham kaitan dialog pandai dengan clash awek tu?

dandelinoid berkata...

haha...ak pun tak paham!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...