Selasa, Februari 10, 2009

Soalan Lazim: “Ko update blog tak?”

(Entri ini panjang, permulaannya meleret tapi ditengah ada isi bermakna, dan disimpulkan dengan hemah pada pemikiran penulis. Sesiapa kurang gemar entri isu serius tapi merapu diawalannya, sila pergi dari sini)

Soalan lazim yang selalu diutarakan sejak mempunyai blog. Aku pun kadangkala tertanya juga kenapa soalan itu keluar juga padahal aku sentiasa mengisi sesuatu yang kadangkala aku anggap entri ‘sampah’.

PS: Aku ingin menaip entri yang penuh bermakna, tapi idea sebegitu tak muncul-muncul jua.

Ini adalah entri aku selepas 7 hari aku tidak serius dihadapan komputer. Sekarang aku lebih gemar membaca blog orang lain, memberi perhatian terhadap isu semasa yakni krisis kewangan global, isu kerajaan di Perak, tidak lupa gosip artis (aku kurang gemar, tapi ada siapa buka cerita itu, hanya memasang telinga sahaja). Sensitiviti aku terhadap manusia yang dulu pernah bersama aku juga tiba-tiba terangsang (ini bukan kenyataan lucah, sekadar penyedap cerita).

Mana tidaknya, aku sanggup korbankan hujung minggu aku lepak bersama kawan satu sekolah menengah. Kalau dikira masa yang berputar, lebih 4 tahun barangkali aku tidak bertemu. Entah kenapa sekarang teringin nak jumpa. Lupa nak terangkan bahawa kawan aku adalah lelaki, bukan wanita. Aku tak nak dikelilingi gosip yang menyatakan aku kaki perempuan.

Hujung minggu yang sibuk, ingat nak membuta selepas memenatkan diri merayau-rayau di UM. Secara tak sengaja ada ajakan bermain bowling sehingga 4 frame. Memang aku tahap ‘exhausted’ habis. Cuma aku terkilan satu benda hujung minggu aku…

Aish, mengeluh terhadap kehidupan terumbang-ambing…

Aku bencilah entri seolah-olah diari yang secara tidak langsung!

ZZZ. Bertindak secara rasional!

(Idea hendak menaip entri panjang tersentak apabila munculnya seekor cencurut jatuh dari siling yang berlubang di dalam bilik. Aku tak melatah OK!)

Apa-apa pun…

Masih ditakuk sama.

Kebosanan mencipta kelainan.

2 ulasan:

eza erneza berkata...

wi2..pergi um tak bgtau pon. har2

afiez berkata...

hahahah....ak dpt agak dah dr riak muke kau...huhuhuh... sorry x bg layann terbaik semase dtg cni..ak agak blur ngn mcm2 bende sbnrnye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...