Jumaat, Februari 27, 2009

Seperti menekan butang 'reset'.

Kamu tahu apa yang berlaku pada komputer kalau kamu menekan menekan butang reset yang ada di situ?

Aku pun tak tahu kenapa kehidupan aku seperti baru bermula...

Umpama entri hari ini, aku tak tahu bagaimana aku ingin mulakan.

Aku penat, letih, lesu. Semua yang mempunyai banyak makna.


Isi entri yang aku tertangguh:
1. Masalah kekurangan seluar untuk dipakai hari-hari aku di sini.
2. Kehidupan baru yang baru hangat bermula.
3. Sambungan cerita pasal Boys Over Flower (Edisi Malaysia).
4. Filem yang menang Academy Award.
5. Tak ada dah...

Sebentar tadi aku tengok jadual diet aku yang aku cipta sendiri pada tahun lepas. Rupanya aku memang obses nak kurus ketika itu. (ini aku jumpa ketika mengemas segala barang-barang peribadi)

Barang yang aku jumpa ketika mengemas rumah, dan memberi kenangan terbaik dalam kehidupan sejenak aku 3 tahun lepas:
1. Gambar Polaroid aku bersama ahli Labu-Labi.
2. Ole-ole cik Lela dari Japan (aku nak pergi Japan sesangat!)
3. Key chain Disneyland Hong Kong.
4. Gambar muka berukuran passport bermuka ganas.
5. Catatan jadual pemakanan di Malaysia (senarai mengidam)
6. Koleksi filem Matrix dan banyak lagi DVD filem.
7. Buku 'company'. (aku dah bagi pada orang lain)
8. Duit Korea 5000 won dan 1000 won edisi lama.
9. Segala pas masuk kapal terbang sepanjang 3 tahun lalu.
10. Tag pemberian MAS.
11. Tag pembelian Jeans Levis termahal aku. Rasa membazir.
12. Papan tanda 'Sex Instructor' beli di Gold Coast.
13. Gambar famili aku.
14. Kad raya dari famili aku.
15. Resit penghantaran brooch kepada 'masa depan'.
16. Kad raya aku nak hantar kepada 'masa depan' (tak jadi)
17. Sampul surat ketika jamuan Batch 85.
18. Segala ucapan dalam sampul surat itu. (terima kasih)
19. Sampul tiket trip musim panas 2007.
20. Botol kaca Starbucks perisa Cappucino.
21. Nombor telefon gadis-gadis ketika di matriks Penang.
22. Nombor telefon rakan sebaya masa sekolah menengah.
23. Key chain bergambarkan orang tengah berak.
24. Kotak kasut Vans pertama aku.
25. Skaf Manchester United tahun 2007 dan 2008.
26. Skaf Wallabies ketika Rugby World Cup 2007.
27. Cermin mata ala-ala skema (frameless).
28. Ipod Shuffle 1 gig. (barangan Apple pertama aku)
29. Sarung tangan untuk aktiviti gym.
30. Bedak Dashing dari tahun 2005.(lama aku tak pakai bedak)
31. Resit pembelian komputer peribadi.
32. Buku 'From Bar to the Bedroom'.(jangan baca)
33. Tali leher John Master pemberian pakcik aku.
33. Kaset 'Power Of Love 01'. Ini zaman jiwang karat.
34. Poster Linkin Park saiz A3. Dan buang...
35. Ucapan request Annual Dinner PPMK tahun lepas.

yang paling latest...

34. Magnet watak kartun comel yang letak pada dinding peti ais dan kad ucapan selamat tinggal dan selamat berjaya pemberian 'masa depan' yang tak pasti.



Gila. Banyak betul barangan peribadi aku. Memang letih kalau barang yang statusnya sayang-betul-nak-buang ada dalam kotak. Susah nak pindah. Aku cadangkan masa nak pindah bawa barang yang betul-betul kita sayang dan berguna.

Kebosanan mencipta kelainan.

1 ulasan:

zeeyazain berkata...

aku igt pompan je suka simpan barang2 cam tu...rupenye lelaki pon same...

kalau dulu mase zaman kanak2 ribena yakni sekolah rendah,mmg barang2 gitu sampai sekotak oren yg org cina bagi2 mase CNY...

skrg ni,mane yg betul2 bagi makne je aku simpan...

tapi bila belek2 balik,sebenarnya banyak jugak...

lol

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...