Isnin, Januari 19, 2009

[Bosan Lampau 03] Perempuan, Isteri dan …

Aku tak tahu kenapa masa kecil-kecil dulu, pakcik aku suruh masuk tidur dikala cerita ini ditayangkan di RTM lewat tengah malam. Punyalah aku ‘curious’ habis sampailah sekarang. Aku gagahkan juga mata aku menonton filem lama ini…

Wow, ini kali pertama aku tengok Sofea Jane gelap habis. Bukan putih melepak macam sekarang. Memang patut pak cik menegah aku tengok cerita ini masa kecil-kecil…

Kalau tidak, mesti aku dah tanya macam-macam babak yang aku kurang faham sebab babak tersebut ada unsur 18SX.

Walaupun filem Perempuan, Isteri dan dot dot mendapat kritikan hebat pada zamannya, aku rasa filem ini berani dengan jalan cerita sebegini. Sebab ianya filem Malaysia! Lagi-lagi waktu dan latar masa cerita ini ditayangkan di pawagam.

Aku rasa filem ini meletup di pawagam kot masa dulu-dulu. Aku rasa…tak berani cakap lebih. Aku rasa…

Tapi aku suka lakonan hero dalam cerita ini, sebab dia berlakon dalam drama Melayu kesukaan aku, Cinta Si Penggali Kubur. Teka siapa nama dia?

HAHA. Kebosanan mencipta kelainan.

1 ulasan:

wani berkata...

hak3..
aku hampir tertukar dgn cite suami, isteri dan dOt dOt dOt..~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...