Isnin, Januari 19, 2009

[Bosan Lampau 02] My Father.

‘Instinct’ aku kata filem ini ‘best’. Aku menunggulah siaran cerita ini, siap pasang alarm di handset aku siap. Memang semangat nak tunggu nak tengok cerita ini.

Penantian aku berbaloi. Jalan cerita ini memang meragut jiwa sanubari aku. Mana taknya cerita ini berjaya membuatkan air mata bergenang dikelopak mata. Isk, segan kalau ada siapa yang perasan.

Filem ‘best’ ini adalah buatan Korea. Walaupun aku dah duduk sana hampir 3 tahun lebih, tak pernah pula dikhabarkan cerita ini bagus. Ada juga kawan-kawan Korea cuba mempromosikan filem Korea yang bagus, cuma ianya bergenre romantis. Sampai aku dah bosan nak tengok drama Korea dan filem Korea, sebab terlalu romantis sehinggakan muak sangat teknik cerita dan jalan cerita hampir sama.

Ceritanya mengisahkan seorang pemuda berbangsa Korea tapi tak boleh cakap Korea duduk di Amerika bersama keluarga angkatnya. Pemuda ini bila sudah mencecah usia remaja mengambil keputusan menjadi askar Amerika dan meminta dihantar ke Korea. Ini adalah usaha yang diambil untuk mencari siapa ayah dan ibu sebenar dia.

Pelbagai usaha dilakukan. Akhirnya ada orang mengaku dirinya adalah ayah sebenar kepada pemuda itu. Ayah dia adalah seorang banduan, kesalahan dia adalah membunuh. Pemuda ini selalulah pergi melawat dia, walaupun dia tahu ayah dia adalah seorang banduan.

Bahagian menarik adalah konflik dimana ada orang muncul membawa cerita bagaimana ayah dia boleh masuk penjara, sudah tentu cerita yang dibawa adalah berbeza dengan apa yang telah diceritakan oleh ayah dia.

Dah…aku tak mahu cerita sampai habis. Pergi cari di kedai mana-mana. Belilah yang original.

Lupa nak cakap, cerita dibuat berdasarkan cerita sebenar. Aku dah jumpa artikel tentang pemuda ini dalam blog Korea.

HAHA. Kebosanan mencipta kelainan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...