Rabu, Januari 14, 2009

[Bilik Sejuk 01] Eh, sejuk pula.

Alhamdulillah, cuaca semakin hari semakin sejuk. Tak perlu kipas besar dalam bilik untuk beradu. Siap kena pakai selimut pada malam hari. Aku bukan jenis suka berselimut ketika tidur, melainkan memang sejuk belaka.

Kipas besar dalam bilik masih menjadi teman ketika menaip isi-isi blog.

Sambil disulami lagu-lagu dari Ipod Touch, tak ada lagu-lagu baru. Gian nak dengar lagu baru berulang-ulang kali. Apa nak buat, pakai dial up je pun. Padan muka tak dapat bermain Facebook. Lagi tambah gian nak main segala aplikasi dalam Facebook. Wah!.

Maka dengan rasminya, cuti aku masuk dalam Fasa Kedua. Fasa-fasa hidup seorang penganggur yang bujang. Baru ingat nak cuba-cuba kerja di Mc Donald berhampiran rumah aku (tak adalah dekat sangat, sedang-sedang), mana tahu boleh cari pengalaman bekerja di restoran makanan laju (fast-food).

Rasa macam nak habiskan Fasa Kedua di rumah sahaja. Tengok adik kecil aku pergi tadika, balik tadika. Petangnya pula kena hantar mak aku pergi bank ke, beli lauk ke, bawa dia kemana seperti aku ini seorang driver tanpa gaji.

Masa-masa lebih aku belajar bahasa Jepun, tengok drama Jepun dan Korea, bermain Sudoku, baca novel, merayau di kala pagi mencari sarapan, baca surat khabar semua muka surat walaupun muka surat itu membincangkan penternakan lintah, cacing atau cipan sekali pun.

Sekian sahaja entri untuk Bilik Sejuk.

(Aku malas nak keluar rumah. Simpan duit untuk Fasa Ketiga cuti)

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...