Jumaat, Januari 09, 2009

[Bilik Panas 10] Expect the Un-expected.

Horoskop untuk si-Scorpio pada bulan ini.
(Aku tak percaya sangat benda ini, sekadar selak-selak dalam majalah REMAJA di kedai buku mini sebelah kedai mamak)

Sudut ekonomi:
(Lebih kurang macam begini bunyinya)
Duiy yang anda simpan untuk hari baik anda terpaksa anda keluarkan.

Isk, betul rupanya.

Padan muka, balik cuti jauh-jauh tak bawa balik duit saku sendiri. Terpaksa belanja tahap kelas ekonomi.

Itu saja.

Kena belanja tahap apabila perlu.

Kadang-kadang duit kita akan keluar apabila terdesakkan. Berlaku pada hari itu. Sood dan Pak Nab tahu apa yang berlaku. Kita jangka seorang, tapi empat yang datang.

Nasib baik tak berapa sangat, aku memang bersyukur malam itu.

Dan…Sood gelak tentang situasi aku. Kalau tengok muka aku di kala itu, aku pun nak tergelak.

Tak faham kan?

Macam begini, aku ingat nak belanja seseorang kenalan lama. Tapi si kenalan lama bawa 3 orang pula. Macam tahu-tahu aku nak belanja dia ini.

Aku tarik nafas, nasib baik diorang datang dah makan. Tak tahulah, kalau mereka menipu atau berlapik. Perempuankan cakap dia, un-direct. Kena fikir sendiri apa situasi dan ayat yang mereka ungkapkan.

Sood, kau memang ‘shit’ gelakkan aku malam itu.

Tak apa, nasib baik ada kipas besar. Malam-malam semakin dingin. Hujan sudah turun di senja hari.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...