Rabu, Disember 03, 2008

Humor atau hambar?

Kekadang manusia berkata diluar kawalan otak. Sebab itu disuruh berfikir sebelum cakap.
Macam tadi, entah apa-apa aku melalut. Kalau itu dikatakan gurauan, aku terima. Kalau itu lawak yang hambar atau suram? Perlukah aku bersedih?

Sebab aku bercakap tanpa berfikir.

Seperti ini...

Zulisa Zulkefli:

"ko dulu mrsm muar gak ek?
sori..kalo aku tak knal..
mungkin ko pun tak knal aku..
tp, aku bace profile ko...n..
aku terkejut..ko duk klang gak??
apsal dulu mase kat mktb aku rase aku sorg je dari klang...hehehe(sori kalo ko rs aku poyo plak tulis mcm ni...huhu..)
by the way..
bestnye ko dpt g korea!!!!
aku ske sgt kpop...teringin nk g sane!!!
(sori kalo ko rase apsal minah ni tetibe bgtaw ape yg die minat...hehehe)
tp. aku nk bgtaw gak..maklumlah..br lps pekse...ko penah jumpe artis diorg tak?
wonder girls ke? dong bang shin ki! bigbang?
kalo pernah kem salam ek?
hahaha...
bye!"

Aku membalas:

hahahaa....dah la ko letak gmbr awek ak...
slalu pergi beli bawang depan kedai jumpa wonder girl...
aritu pergi mancing jumpa plak DBSK...
br td, aku beli roti jjumpa big bang wat show kedai basikal sebelah kedai roti...

kalo bg tau awal2..ak dah kirim salam...


Hambar kan? Sejak kebelakangan ini aku suka buat lawak hambar atau kata lain, sollong.

Sollong bermaksud sejuk selepas dialih dari bahasa Korea. Apabila seseorang buat lawak yang terlalu hambar, biasanya kawan-kawan sekeliling akan katakan "Sollong"

2 ulasan:

abe berkata...

adib...
ni sollong ke ko sindir orang??huhuhu

dandelinoid berkata...

haha...aku menyindir dalam senyap2... woot

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...