Ahad, November 23, 2008

Strobist : Dalam Rumah.

Erk, macam mana nak terangkan makna strobist ni? Cuma ianya salah satu teknik dalam fotografi digital. Tekan ini: Strobist [untuk maklumat lanjut dan berminat nak tahu].

Aku baru berjinak-jinak bermain speedlight, tapi aku tak ada speedlight. Poket sekarang tak mengizinkan untuk memenuhi satu ruang dalam beg kamera aku dengan speedlight. Itu bukan batasan untuk belajar sesuatu kan?

Terima kasih kepada Emberg kerana sudi meminjamkan speedlight. Nama-nama yang terlibat sama nanti aku tujukan terima kasih pada entri Strobist 2. Jangan risau. Ini hanya cuba-cuba dalam rumah sahaja.

Lupa nak cakap kepada model aku selama ini: En. Zorro.

Sebelum efek Strobist.

Cubaan pertama.

Cubaan kedua.


Cubaan ketiga (ketika ini aku rasa kepuasan)

Cubaan keempat. Masih cuba jaya dengan sudut cahaya.



Alat-alat yang digunakan. Mudah sahaja.


Tengok hasil dengan kawan-kawan pula pada entri selepas ini.

4 ulasan:

Em Berg berkata...

beg ko ada kotak? dem puas

Tanpa Nama berkata...

eh, ko x da ke..? lol

Em Berg berkata...

nnt kiter buat skali arr.. 2-3 orang baru layan... nak? nway kalo nak pakai lagi mintak arr speedlite tue

aina hazuani berkata...

yg 4th one tuh sgt chanyek.
teringin nak jd cam awk juge.
*jeles.jeles*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...