Rabu, November 19, 2008

COUPLE Dengan YUNA?

Hari ini hari selasa. Kelasa hanya sejam, kalau tolak kelas bahasa Jepun.

Aku bangun pukul 11 dan lakukan tanggungjawab sebagai pelajar tajaan JPA: Belajar, belajar dan mencipta pengalaman. Teh panas tanpa makanan tengahari. Tak sanggup keluar dari selimut, walaupun aku duduk diatas kerusi menghadap 'slide show' kelas Matematik Aplikasi yang lamanya. Hari ini aku sungguh semangat melakukan kerja Matematik. (pada masa aku menaip benda ini sudah semua soalan aku siapkan!)

Kenapa kerja rumah Matematik menjadi isu dalam entri-entri aku sebelum ini. Sebab matematik cabang ilmu penting dalam kejuruteraan, sekalipun dalam muzik. Melalui matematik, mampu mencorakkan graf jantung berdenyut, spring kereta, aliran haba, rintangan elektrik dan banyak lagi. Bahagian aku belajar hari ini adalah: Not not muzik mampu ditafsirkan melalui matematik. Aku sangat teruja sampai siap.

Lagi 20 minit kelas sejam aku bakal bermula. Musana datang ke rumah aku dan mengadu cuaca sejuk. Tapi aku tengok dia dalam keadaan tak sejuk, tengok pakaian seolah-olah nipis. Aku rasa sejuk sangat. Aku pakai singlet hitam dan pakai jaket tebal. Tak pakai T-Shirt sebab kelas aku sejam.

"Ugh, sejuk. Sejuk. Sejuk..." aku menderita selepas 10 langkah dari rumah.

Sampai kelas aku mencari benda panas, sebagai alternatifnya...teh Java (teh susu dalam tin yang popular dikalangan pelajar Malaysia). Aku beli yang panas dan gosok ditangan. Sejam umpama duduk dalam peti ais. Peti ais pun tak sejuk macam ini.

Aku balik...tidur. Nak sambung, tapi aku pening kepala cara nak mengkamirkan dan membezakan. Jangan ingat pembezaan dan pengamiran zaman sekolah menengah. Ini lagi dahsyat dari itu, jalan kerja terlalu kompleks.

Tidur, tidur. Ingat nak pergi gym, tapi cuaca menghalang aku. Aku batalkan niat aku. Masa petang aku hanya menghadap Facebook (sekarang ramai dah mula gila dengan Facebook seperti mana ketika mula-mula aku menghadap Facebook). Aku seronok dengan ramai kawan-kawan mula main Facebook, tak ada layan komen...tunggu esok hari menunggu respon!

Kelas Jepun tak pergi, gym tak pergi. Hanya Matematik dan tidur. Tekanan sungguh buat Matematik. Aku layan 3 drama sekali harung (kamu semua dah tahukan drama kegemaran aku ketika hari Selasa?). Pukul 11 malam, kerja matematik aku siap!

Umpama batu yang letak di bahu dikuis dengan jari.

Maksudnya, kalau kita tetapkan tumpuan semua boleh jadi dengan mudah. Masalahnya kenapa hari sebegini tak selalu datang?

Aku tak tidur awal. Air teh habis aku buat baru, kira perut aku dah penuh dengan 2 jug teh panas. Eh, teh aku buat tak manis. Untuk menambah panas pada badan sahaja. Kalau nak menikmati teh yang manis baik pergi surau belakang rumah di Malaysia. Itu boleh potong kaki. Minta maaf ye tok siap yang buat air teh. (Tok siak bapa kawan aku, sekarang tak tahulah)

Aku buka Imeem, berchatting dengan kawan-kawan dengan keadaan meja aku masih bersepah dengan kertas yang penuh dengan conteng-conteng. Nombor-nombor. Esok aku kemas.

Yan, dia promosi Yuna kepada aku. Aku pernah terbaca entri Yuna di blog Pak Tam. Asalnya aku nak minta lagu band Couple (aku dah masukkan Couple sebagai band aku minat), Yan suruh layan Yuna. Aku layan juga.

Reaksi pertama aku...

(aku guna ayat Mondok a.k.a Haikal)

...segala tiang-tiang kekuatan aku luhur. (geli ke?)

Aku seolah-olah nak menangis dengar lagu Yuna. Isk, isk, isk.

Baru nak layan Couple untuk seminggu, tapi carta lagu AKU-SENDIRI-PUNYA nombor satu dah dicuri oleh Yuna dalam sekelip mata. Tak apa. Band Couple masih belum semua aku layan.

Apakata COUPLE dengan YUNA? Keduanya sama sedap.

Sejuk. Solat dan tidur. Esok kena main bola dengan sarung tangan tebal. Seram.

7 ulasan:

wani berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

yuna awek la...

ada laki nama yuna? gayish...

aina hazuani berkata...

saye lagi suke couple.
sangat suke.

wani berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
wani berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
DandelinoiD berkata...

hai hai hai

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) berkata...

otai kawan ezza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...