Sabtu, November 01, 2008

Sekali Seumur Hidup...

Seumur hidup aku, ini yang pertama...

Lagu Ukays. Ini kali pertama aku jumpa Tun Mahathir didepan mata. Kalau orang main game online boleh kata 'rare'. Susah nak jumpa. Terima kasih kepada semua yang terlibat secara langsung atau tidak langsung.

Takkan aku nak cerita semua ucapan dia. Cuma aku nak katakan ucapan dia membuka minda.

Aku dengar, dan sambil kata, mak ai. Superb, mantap, marvelous.

Tapi macam biasalah, gambar aku ada ke tak, aku tak jamin. Aku ada gambar orang sahaja. Biasalah, semua orang nak merakam detik keemasan mereka. Diheret ke sana, ke sini. Aku? Tumpang gembira.

Terima kasih kepada rakan-rakan yang membawa aku berjalan-jalan ke Sindang, walaupun pada awalnya aku menunggu jawapan dari Nizam (aku dah sebut nama kau dalam blog aku. Sukalah tu). Tapi tak tiba-tiba, nasib baik rakan sebaya yang bawa. Ucapan penghargaan aku beri. Aku karang benda ini selepas exam Math (aku panggil 'kongsu' selepas ini)

Aku pulang. Aku tidur sampai esok pagi. Aku bangun. Buka buku. Baca, latih tubi, tekan-tekan pensel, selak-selak latihan, bincang.

Kamu semua rasa aku boleh jawab soalan tak berdasarkan usaha aku?

Perasaan macam...aku tak tahu macam mana nak cakap. Dalam bahasa Korea dia, AKAPPTAA. Perasaan macam benda itu boleh buat, tapi sebabkan sesuatu...aku terlepas.

Aku benci masa. Ayat lapuk: Masa mencemburui kita.

Esok Annual Dinner PPMK. Pakai baju apa? Baju 3 tahun lepas. Selagi tak dimakan lipas, dan dicanai anai-anai. Aku akan memakai selagi ada orang kata, "Belilah baju baru. Dah lama tuh,".

Ayat aku berterabur kan?













Semua kerana KONGSU!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...