Khamis, Oktober 02, 2008

Terkesimpang dari kebiasaan...

Acap: Hari ini dah raya kedua dah...
Siapa entah: A ah, dah raya kedua...

Aku pasti esok hari raya ketiga!

Aku perlu buat apa? Ah, abaikan sejenak raya. Aku mahu mengharungi baki-baki Syawal yang AWESOME katanya. Mari ikut aku menonton filem-filem melayu yang ambil dari Umair, dan apa yang terjadi selepas itu? Owh, aku berjanji tak ada episod kesedihan pada Syawal tahun ini...tapi aku hanya merancang.

Owh, syeettt! (Ungkapan 'shit' oleh orang Korea yang mahu mengikut perilaku bangsa kulit hitam macam di Amerika).

Cerita ini sungguh terharu, membuatkan aku mahu ulang sekali lagi dan ingati dialog-dialog yang indah. Cerita yang membuat hatiku diruntun, macam diguris-guris. Mungkin aku terlalu beremosi apabila menonton berseorangan. Biarlah...hatiku. Bukan milik manusia lain.

Aku mengarut sekali lagi, aku harap tiada manusia yang membaca entri ini. Sekadar ingin katakan, filem SEPI betul membuatkan hatiku sepi. Macam menyedarkan aku, bahawa selama ini aku bermimpi.

Haha, aku suka menambah metafora dalam cerita aku. Atas sebab itu aku digelar jiwang oleh rakan sebaya.

Dan seperti orang Korea tadi, OWH! SYEEETTT!!!

Mat Taaq pulak baru sahaja khabarkan akan bertunang...

Dan aku sekali lagi, OWH! SYEEETT!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...