Selasa, Oktober 28, 2008

A Moment to Remember.

Aku mulakan dari kata-kata seorang pengemis jalanan berbangsa Korea dalam filem "A Moment to Remember".


난 먼지가 좋아.
먼지를 짖어 벗으면 경험해.
슬픔은 모든 말이야?
이렇게...
더 버리면 돼.
불, 불 있나?
사랑도 돈도 이 담배 같은 거지.
이 쓰면 뭐하라?
불이 없니.
불 없이 사랑을 피울 수 있나?
담배...
버리지 버려 버려...
버려 버려 버려...
슬픔도 이렇게...
이렇게

I like dust
When it's all over me,
Its feels good,
When the sadness is all over me,
I can just...
Just dust to off.
Light...got a light?
Love and money are like this cigarettes.
What's the use without a light?
Can you love without light?
Cigarettes...
I'll just chuck it away.
Chuck it, chuck it.
Same with your sadness...



Terima kasih kepada Jihad Jamarei kerana promosikan filem ini kepada aku. Filem romantis, seperti filem Hollywood; The Notebook. Bagaimana kalau orang yang kita sayangi lupa nama sendiri dan ucapkan nama orang lain pada diri kita tapi katakan "I Love You" pada kamu.

Haha. Itu 'part' sedih yang Jihad katakan pada aku hari itu.

Hari-hari lalu terlalu penat bagi aku. Khamis aku pergi Kedutaan Malaysia, Jumaat pergi Nikon Service Centre, Sabtu pula pergi rumah En. Hanisan selaku pegawai pendidikan dan latihan JPA di sini, Ahad pula ada jamuan barbeque.

Tapi yang paling seronok aku rasa, tidur dalam bas. Aku tidur dengan nyenyak sekali. Sampaikan telefon bimbit aku ada 2 panggilan telefon yang tak berjawab. Paling tak boleh diterima, bangun tidur, terburai buah limau dari poket baju aku. Pening-pening lalat aku kutip aku bagi pada Khay Inn depan aku. Aku tak tahu apa dia cakap pada aku, tapi yang pasti ada ucapan "Thank you ye,".

Pening lalat.

Satu lagi punca aku letih Sabtu lalu, Guitar Hero. Aku menemui permainan komputer berasaskan muzik. Bermain gitar seperti lagenda Slash atau band dunia terkemuka; Metallica, Rolling Stones, Aerosmith, Black Sabbath, Iron Maiden. Tak lupa juga band yang menggegar dunia seperti K.I.S.S. Aku tahu K.I.S.S sebab perwatakan mereka sungguh ganas! Mewarnakan muka mereka hitam putih, memakai pakaian yang penuh duri-duri serta reka bentuk gitar macam kapak!. (aku ada simpan poster K.I.S.S sebelum aku layan modern rock) Jangan lupa juga pada Tennacious D, band sempoi dengan mesej lagu yang terlalu simple.

Cara bermain mudah sahaja. Mata yang tajam dan tangan yang cekap. Aku mula dengan level "Easy". Hanya perlu menekan not-not gitar dan goreng seperti legenda Rock. Perjalanan seorang gitaris bersama band terkenal. Dapat goreng gitar dengan baik anda ditawarkan bermain di konsert Eropah, tour, dan dunia kegelapan sebagai pentas terakhir anda melawan goreng gitar dengan gitaris dunia kegelapan! Tapi semua bermula dengan kelab di kawasan kejiranan rumah...

Aku sedaya upaya bermain sampai mata aku lebam. Tangan aku sakit, jari tengah aku kejang sementara. Bateri papan kekunci habis (aku pakai wayarless).

Tapi aku puas! Sambil bermain, layan lagu rock n roll!!!

Target aku main 'game' ini adalah dapat memberi skor terbaik untuk lagu 'most-favourite' aku: ONE by Metallica.

Apa lagi, cubalah bermain!

(ketuk, ketak, ketuk, ketak....bunyi papan kekunci, lagu Slash macam palat!)

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...