Khamis, Oktober 09, 2008

Crazy Cow - "Its Happen To Me..."

Aku kembali semula. Agak risau dan merisaukan. Aku dah pening kepala, tak sangka cerita aku dijadikan inspirasi (aku masih haru-biru). Tertanya-tanya, siapa yang baca blog aku, siapa yang mengikuti hati aku berkata-kata, siapa yang cuba menjejaki diriku?

Fikir 15 kali, tak lebih, walaupun aku berbohong belaka...

Ianya seram. Dan menyeramkan.

Menyorot kembali perbualan separa lucu, tapi memang lucu kalau faham situasi aku sebagai pelajar di Korea yang menyaksikan pergaduhan rakyat-rakyatnya mengenai lembu-lembu yang tidak tahu apa makna 'lembu gila'.

Dialog antara pensyarah bahasa Inggeris yang berbangsa Amerika bernama Micheal dan pelajar Korea yang mahir berbahasa Inggeris. Mereka soal-jawab mengenai kosa kata bahasa Inggeris.

Micheal: Ok, and you. What do you usually eat?
Budak Korea: Umm...Aaa...Umm...I usually eat meat.
Micheal: Wow, Korean meat or America meat?
Budak Korea: Umm...Ummm...
Micheal: Crazy meat, its happen to me.

Aku: @#$%&*@#$%

Pensyarah aku agak gila-gila orangnya, tapi aku yakin bukan sebab lembu gila. Duit Korea jatuh menjunam. Dulu RM39, boleh jadi RM24 kalau membeli Man Won. Wow...

Kamu tidak mahu datang ke sini? Datanglah. Aku cuba bawa kamu berjalan-jalan dengan gaya jimat.

Sejak kebelakangan ini, aku semakin merapu. Tak ada idea pokok yang asas yang menjadi subjek untuk dikupas. Haish. Aku merapu lagi. Baik aku merapu yang bukan-bukan sebelum aku dapat petanda awal 'block writer'.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...