Isnin, Ogos 04, 2008

Siapa Suka Membanding? Lelaki?

Tadi aku baru bangun tidur petang. Letih sebab buat 'kerja luar' di gym kolej. Aku sebenarnya bukan manusia bertemankan radio berkumandang, tapi aku biarkan komputer aku dengan radio online terbuka, aku baring sekejap. Ingat nak hilang letih 30 minit, alih-alih sejam lebih juga jadinya.

Aku terbangun sebab radio rasanya. Aku tak kenal sangat deejay petang ini walaupun radio 'feveret' aku sekarang; HOT Fm. Aku minat dengar pagi-pagi. Biasa petang-petang ini radio ini bincang soalan yang lebih kurang pasal perhubungan manusia; tak kisah lelaki perempuan, ibu bapa dan anak dan apa-apa lagi.

Hari ini masalahnya dari seorang lelaki, dia cakap "Teman wanita saya suka membanding-bandingkan saya dengan lelaki lain atau dengan bekas teman lelaki lama dia."

Kira macam itulah nadanya. Sebab aku terbangun. Sebab aku lelakikan. Nak tahu apa komen wanita-wanita yang memberi pandangan walaupun secara teori aku tahu kenapa. Aku tekunlah juga dengar jawapan setiap satu persatu. Dan komen aku kalau aku telefon Hot FM...

"Saya masih single, dan saya tak kisah kalau nanti teman wanita saya atau isteri saya nak bandingkan saya dengan orang lain. Lelaki mana tak sakit hati kalau dibandingkan dengan orang lain, walaupun kita ada didepannya. Sebab itu isi hati mereka, mereka dicipta untuk meluahkan apa yang ada dalam hati mereka walaupun nak katakan menyakitkan hati. Saya harap lelaki itu bersabar, kalau masih tak mampu menahan marah, cari perempuan lain."


Tapi kalau aku diminta masalah yang sama 2 tahun yang lalu, mungkin aku memberi jawapan yang bersifat terlalu kelakian atau kata lain penuh egoisme (betul ke penbendaharaan kata ini?). Cuma aku bersyukur aku tahu mengenai perkara ini.

Kalau dulu aku suka juga banding-bandingkan si A dan si B apa yang menarik, apa yang cantik. Tapi ada orang cakap 'relationship' ni macam tunggu bas kan. Kita nak pilih bas berhawa dingin, ada tempat duduk kosong, kerusi selesa. Tapi tunggu punya tunggu tak sampai juga bas yang sebegitu rupa. Kalau ada pun, pemandu bas itu cakap aku tak layak duduk dalam bas itu. Lain kali naik bas apa-apa yang penting sampai destinasi kita nak sampai. Dalam perjalanan rosak, naik bas lain boleh kan?

Bas dengan relationship? Aneh juga kalau difikirkan frasa-frasa ayat sebegitu moden. Yang penting, "In relationship, its nothing impossible,".

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Relationship is like waiting for a bus..but..errr.I dont really agree with ur last 2 phrases..Does it means that kite can just pilih anyone y ade depan mate kite..to be our partner(long lasting partner,perhaps..)..and then bile dah xnak kat die, kite tinggalkan die..look for someone else pulak..As far as i'm concern, kite kena pilih betul2..jangan lihat pada kesempurnaan..nobody is perfect..tapi lihat pada keunikan seseorg tu..yeah, keunikan..

Tanpa Nama berkata...

mmm....kamu ni leh masuk pengkomen tetap blog aku...

anyway, unik? ok, i agree...

phrase psl relationship ni byk je..
aku cuma amik satu dr kebanyakan...

nnt aku huraikan pula dengan lampu isyarat, bola, kereta mini, botol coke, kipas angin dan mcam2...

in relationship, its nothing imposibble....jaja

Tanpa Nama berkata...

Pengkomen tetap?
urmm..boleh jugak..
anyway,ni just my pendapat..
i didn't mean to criticise ur blog or whatsoever..
i just nk tengok dunia ni dr aspek y berbeza..
whatever it is, i'll keep reading ur blog even when i fell like rotting to death..*wink*
good luck dandelinoid.~!

Tanpa Nama berkata...

i'm sorry..
typing error..
the word 'fell' should be 'feel'..=p

Tanpa Nama berkata...

haha...
hargai org mcm kamu...
xda pengkritik xda la dandelinoid...
org mcm kamu menyebabkan blogger rs dihargai...kah kah

p/s: dunia itu bulat, tp saintis ckp sfera, ada yg kata mendatar...

Tanpa Nama berkata...

walaweh..byk gak comment kat page bro ni..anyway,i do agree with dandelinoid..tanpa pengkritik, siapalah blogger.coz i used to be a blogger dulu..citer lame..
tp dh close acc atas sebab-sebab trtentu.
apa y hndak dikatakan disini,it is not easy to be a blogger..am i rite.?
p/s: publication makes u get promoted mr.L..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...