Khamis, Julai 31, 2008

Ronaldo Nak Pergi? Tak Kisah...

Aku walaupun peminat setia Red Devil yakni Manchester United, aku tak kisah Ronaldo nak pergi Real Madrid atau kelab mana-mana. Biasalah pemain muda, ikut darah muda katanya nak cabaran. Rasanya dia pergi sebab duit! Biarkan...

Tengok kelab-kelab seteru Manchester Utd sibuk beli pemain-pemain. Aku rasa Liverpool antara pasukan yang patut dilihat, sebab mereka ada Fernando Torres dan ditambah lagi dengan 'support striker'; Robbie Keane. Rasanya dua gandingan ini boleh gegarkan EPL rasanya. Nasib baik Liverpool tak beli Gareth Barry. Kalau ada, barisan depan dan tengah dah mantap. Huh...macam tak sabar nak tengok EPL tahun ini. Harap-harap macam tahun-tahun kecermelangan pasukan Merah. Red Devil VS The Reds.

Aku kesian Arsenal, satu-satu pemain muda berbakat mereka keluar. Aku rasa ini risiko letak pemain muda. Mereka rasa mereka berharga, kononnya nak gaji hebat. Pergilah. Pemain muda kan? Tak gitu? Aku rasa Arsene Wenger ada resepi tersendiri. Tak akan nak biarkan kemegahan The Gunner macam itu sahaja.

Aku rasa pemain muda patut tengok macam kuda tua Manchester, macam Paul Scholes, Ryan Gigs dan Gary Neville. Berapa tahun mereka ada di padang sama bersama penyokong yang berganti-ganti saban tahun.

Mmm...entah kenapa aku nak cerita pasal perpindahan Ronaldo. Tak kisah sangat pun dia pergi. Dia lupa yang pemain-pemain MU pujuk Ferguson beli dia dari Sporting Lisbon. Dia lupa dulu dia kena cemuh satu England tapi fan Old Trafford sokong dia.

Biarlah dia pergi. Nani kan ada? Tunggu setahun jadi macam Christiano Ronaldo...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...