Khamis, Julai 03, 2008

Coffee Prince...Damn, Its Too Bad!

Haha...summer break, a long break.
Boleh patah pinggang sebab kebosanan melampau. Padan muka Mohd Adib kenapa tak balik Malaysia. Kan bagus dari hidup tak menentu di sini. Rasanya aku bercuti tak ada plan terancang, kaki bergerak apabila ada seruan yang mengajak. Perut terisi adalah perut berkeroncong dan tidur apabila letih, tapi macam letih sepanjang masa? Pelik...

Kawasan pertama aku berjalan; kawasan pengambaran drama Korea yang meletup pada tahun 2007, Coffee Prince (dalam Korea ia disebut Coffee Perinsee). Memang coffee house itu sebijik dalam drama, tapi alangkah bodohnya aku rasa. Sebab apa aku berkata begitu?

Dah tahukan coffee house ini popular, ada letak kerusi sedikit, hampeh! Habis minum kena 'blah'! Rasanya pengusaha coffee house memang mengambil kesempatan atas nama sahaja. Dia mungkin tak faham konsep coffee house yang santai. Kedai kopi dimana-mana sama sahaja konsep dibawa. Ruang dimana bisnes bertukar-tukar, idea digembar-gembur, menikmati malam, petang dan pagi dengan stylo tersendiri.

Pendapat aku, tak payah pergi. Tengok, masuk sekejap dah cukup, jadi orang batak pun boleh. Baik aku bawa duit yang aku lepak di Coffee Prince pergi Coffee Beans tak pun kedai kopi makcik Gecheok; Coffee Mania. Aku duduk lama-lama tak kisah, biskut dia bagi banyak-banyak, kopi latte dia pun sedap, makcik ini lagi bagus jadi Barista (pakar pembancuh kopi) dari kedai Coffee Prince...


Inilah Coffee Prince, dari luar...

Tapi lagi layan duduk kedai kopi mamak, beli air teh tarik dan roti canai. Duduk depan TV, 3 perlawanan bola sepak sekali gus. Dia pun suka kedai dia ramai, aku pun suka buat macam itu. Customer always right....

Pendapat aku tentang layanan Coffee Prince....owh, damn, its too bad! Ma man...


Prince? Nay...Ayie yang menyedut saki-baki kopi dari gelasnya



Untuk sesiapa yang berminat nak pergi...inilah jalannya!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...