Jumaat, Julai 04, 2008

Ianya Terlalu Sadis Untuk Difikirkan...

Rasanya baru beberapa jam lepas aku 'post' blog, tapi baru tadi aku terasa tersentuh sekejap dengan secebis ayat. Kalau sesiapa layan One Tree Hill, tak silap setiap episod ada letak quote yang menarik dan panjang lebar, tapi aku kurang gemar. Lepas solat Subuh tadi aku carilah quote yang menarik, lucu, tak pun bertemakan inspirasi...

Tapi, aku jumpa quote yang terasa sadis untuk aku memikirkannya...owh, ia merosakkan 'mood' aku meneruskan soap opera 5 musim One Tree Hill...

Inilah quote yang aku jumpa dalam Yahoo!....

"It takes a minute to have a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone -- but it takes a lifetime to forget someone... "


Ada satu lagi quote aku nak kongsi, sebab ianya pendapat aku apabila kelak ingin mencari pasangan hidup...

"We come to love not by finding a perfect person, but by learning to see an imperfect person perfectly..." Sam Keen


Kesempurnaan? Kesempurnaan adalah sesuatu yang idealistik, boleh dikatakan sesuatu yang abstrak untuk dinyatakan. Idea yang dicetuskan manusia sendiri apabila berbicara tentang keduniaan; wanita, rumah, kereta, keluarga dan segala-galanya. Senang diluahkan oleh kata-kata, didrafkan dalam segala literasi, apatah lagi dibicarakan oleh jauhari. Tapi apa yang kita tahu, semua adalah dari manusia, kerana manusia itu sukar untuk bersyukur dengan apa yang ada. Tapi berbaloikah mengejar kesempurnaan, atau kesempurnaan itu menjadi ilham untuk berubah dari yang baik kepada lebih baik? Atau kesempurnaan itu hanyalah angan-angan yang sukar dicapai...

Ianya terlalu sadis untuk difikirkan...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

"We come to love not by finding a perfect person, but by learning to see an imperfect person perfectly..."
100% agree..n i love tis quote..sempurna xbermakna bgus..sempurna xbermakna cantik..sempurna xbermakna kekal..bcoz hnye ade stu je y sempurna di dunia ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...