Rabu, Februari 27, 2008

Filem Spanish di Petang Selasa...

Keadaan sebelum tengok wayang...

Mula-mula terang...5 minit lepas duduk, gelap!...
Biasalah keadaan macam ini...
Lepas itu filem itu tunjuk nama-nama pengarah, pelakon, tajuk...
Tapi hari ini lain macam...
Keluar tajuk lebih kurang macam ini...
GUILLERMORE DEL TORO PRESENTA
Tak apa, kita tunggu kejap lagi...
Dengar suara budak-budak main permainan macam hide-n-seek...
"D**M IT! This is BAD!"


Aku rasa inilah kali pertama aku menonton filem berbahasa Spanish di wayang dan memang tak faham. Nasib baik ada subtitle berbahasa Korea. Terpaksa menggunakan bahasa ketiga aku yang kurang dikuasai untuk memahami setiap plot-plot filem.

Fuh...agak susah payah nak memahami setiap bait-bait dialog. Tapi agak bersyukur dapat faham jalan cerita ini. Haha...filem Spain, The Orphanage, boleh bagi 7 bintang dari 10 bintang. Babak yang tak hilang dari kepala aku, babak nenek tua terbang kena langgar dijalan raya...siap leh bangun lagi sekejap. Babak ini tiba-tiba berlaku... dengan tidak semena-menanya aku ketawa berdekah-dekah di wayang walaupun pada hakikatnya ia adalah salah satu bahagian ngeri dalam filem ini...

Minggu ini dikatakan agak sibuk bagi aku, antaranya:
1. Mengumpul segala syiling dan cuba mengasingkan antara 50 Won dan 10 Won...
2. Kemas bahan pembacaan aku, dan aku dapati banyak bahan pasal kehidupan wanita, hubungan sesama manusia, atau lebih spesifikasi...cinta sesama manusia.
3.Kenal pasti perbelanjaan 5 bulan lepas berdasarkan segala resit, akaun bank, dan bil-bil yang bersepah dalam laci aku....sekarang dah kosong...
4.Kemas pakaian. Stoking banyak dah hilang...jumpa ***** yang tak pernah keluar dari plastik...
5.Kumpul balik tiket wayang...rupanya banyak betul aku pergi wayang di Korea!
6.Macam biasa...isi lagu baru kedalam iPod (tergolong dalam kesibukan?)
7.Susun balik kotak-kotak kosong...sekarang dah banyak jadi tong sampah.
8.Kemas nota-nota pembelajaran...ada jumpa gambar yang aku lukis ketika bosan dalam kelas...comel betul gambar itu...
9.Jumpa kertas pasal perjalanan aku ke Australia...ini masa aku kemas sudut buku-buku Bahasa Korea...

Haha...saya sudah kemas rumah. Anda bagaimana...?
Esok sibuk nak daftar kelas, nak kemas dewan Kedutaan Malaysia...

Ada dua lagi benda belum selesai yang patut aku selesaikan ketika cuti ini...
Iaitu...kemaskini buku akaun dan membaiki tayar basikal aku...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...