Ahad, Januari 13, 2008

Terlalu Indah...Salji Lebat

Putih...putih...bersih...tak seperti warna blog aku berwarna gelap.
Hari Jumaat yang sempurna bagi diri aku. Aku rasa ini kali pertama aku melihat dan pegang salji walaupun musim sejuk dah lama berlalu...dan ia jatuh pada hari Jumaat.

Keluar rumah, tak sejuk. Salji lebat. Indah...
Naik bas, duduk sebelah tingkap. Tengok salji turun. Indah...
Turun bas. Dalam perjalanan ke subway. Salji masih lebat. Indah...
Inilah hari yang terlalu indah bagi diriku...

Habis solat Jumaat, salji masih turun. Indah...
Tak tahu kenapa terasa seronok hari ini. Mungkin kerana turunnya salji.
Antara hari yang patut tergolong dalam diari "Perfect Day"...
Tiada gambar untuk dikongsi bersama, tapi masih dalam ingatanku...

Hari ini aku hanya beli sandwich SUBWAY bersaiz besar dan bungkus ke rumah kawan. Air kelapa bercampur nanas, majalah GROOVE ada di sebelah.
Menonton kartun Eyeshield 21 sehinggalah dibuai mimpi...mimpi yang indah!
Penangan pergi kerja waktu musim sejuk memang mencabar...
Apa nak buat, ini peluang yang muncul...

Cuti lagi sebulan setengah, pergi kerja lagi 3 minggu...
Harap-harap turun salji lagi, ada sesuatu yang aku ingin lakukan ketika salji turun...
Untuk sesuatu yang terindah...
Untuk sesuatu yang terindah...
Untuk sesuatu yang terindah...
Untuk sesuatu yang...
Untuk sesuatu...
Untuk...
U...
...
...
Zzz...
Kroih...
Zzz...Zzz...Zzz...

(Eh, dah tidur dah budak ini? Bukan tengah update blog ke tadi?)


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...