Khamis, Januari 03, 2008

Kembali ke permulaan...

Bangun pukul 2 petang, tidur pukul 6 pagi.
Sarapan pukul 12 tengahari, makan malam pukul 11 malam.
Ini adalah kehidupan tidak sihat aku ketika cuti musim sejuk dan hari aku bernekad bangun awal semata-mata nak pergi Seoul National University...tempat permulaan kehidupan aku sebagai pelajar di Korea. Tujuan sebenar tak ada, tapi saja nak set jam di kepala...bangun seawal pagi. Ini adalah hari sebelum aku kena bangun pagi buta untuk pergi kerja (kira training) pada esok hari.

3 orang; aku, Anif dan Fazlan. Angkat kotak berisi hadiah untuk dibagi kepada guru bahasa kami dahulu (guru: son saeng nim). Agak letih juga angkut barang mendaki bukit nak pergi Languange Institute. Tak ada benda nak buat sebenarnya di sini. Sempat jumpa budak-budak 67 dan beberapa cikgu yang kenal dan ada disitu. Biasalah, kalau mulut manis cakap benda baik nak mengampu cikgu...

Dah habis settle barang bagi kepada Kim En Yong son saeng nim, kami bertiga pakat nak makan waffle...mana boleh lupa makanan ini. Beli 2; satu perisa coklat, satu letak fresh cream. Cantumkan kedua-duanya. Nyam, nyam...hari ini kira nasib aku baiklah. Makan tak kena seluar, tak kena tangan, tak kena kasut...Kalau ada gambar kami makan, memang boleh terliur.

Satu lagi destinasi WAJIB pergi kalau dah melawat SNU; Hansot. Terletak beberapa meter dari pintu gerbang SNU. Seafood Mayo ditemani teh Java..haha. Dah makan sembang sekejap dengan mak cik (ajumma) jaga kedai itu. Aku cerita kelentong sikit cakap kami student bahasa, belajar disini..padahal, pelajar Dongyang Techical College. Cakap benda betul nanti panjang cerita pula...

Ha...aku tiba-tiba teringat nasihat dari buku karangan Dale Carnegie. Tak apalah. Aku cerita lain kali sebab dah mula kerja esokkan...

Ngantuk...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...