Ahad, Januari 27, 2008

Converse Dan Vans???...Dilema Lelaki di Korea...


Converse? Vans?...argh!
Tak tahu mana satu, tapi macam berat nak ke Vans pula kali ini.
Dah lama sangat pakai Converse sebagai kasut 'first choice' aku.
Aku ada juga kasut lain macam tapi masih tetap dengan Converse...
Sedap dipakai dan ringkas dilihat...tak serabut.
Semakin buruk kasut aku pakai, bermakna semakin sedap aku pakai...
Haha...ada juga manusia macam ini.
Kasut terakhir aku beli adalah kasut futsal Nike 5...
Tapi untuk main futsal atau berkaitan dengan sukan sahajalah...
Kasut Converse yang aku pakai ini dah berusia hampir 2 tahun...
Tengok gambar bawah ini...
Yang putih aku beli bulan 12 tahun 2005...
Yang hitam aku beli bulan 2 tahun 2006...




Tapi selepas hampir 2 tahun, aku bercadang nak pakai Vans pula...
Sebab Vans dah banyak pilihan sekarang...bukan apa...
Kalau di Korea ini, kalau kita pakai satu kasut pasti ada lebih 3 orang pakai kasut yang sama dengan kasut kita...
Sebab disini tak banyak pilihan nak dibuat kalau nak beli kasut...
Pandangan aku terhadap dunia fesyen kasut di Korea...
Begitu juga dengan baju, seluar, snowcap, jaket, sweater, jumper...dan lain-lain.
Kira senang kata tak seronok dunia peragaan lelaki disini...
Haha...aku cakap macam aku lelaki metroseksual...
Aku tak macam itu...takkan aku nak pakai macam orang Korea pakai...
Pakaian yang mengarut, serabut kepala aku tengok...
Yang paling dibenci, lelaki memakai baju pink...
Pakai beg yang macam hand bag wanita...ramai pula tu...

Yang penting aku tetap aku...
Tiada rupa untuk dibanggakan, tiada aset untuk didagangkan...
Aku tetap aku...

P.S: Tolong bagi komen pasal patut aku beli kasut Converse atau Vans...

5 ulasan:

Mohd Solihin berkata...

aku rase baek beli sandle je..ahahah..balik malaysia la beli converse..ade banyak

Tanpa Nama berkata...

tu la psl...mmg converse kat malaysia bykk....duk korea mcm ni, nk wat camne....

Tanpa Nama berkata...

ehm..ape kate ko tnjkkan gmbr kasut vans yg ko agak2 bekenan..bior aku pilih..wahaha..aku nk bli kasut gak sbenanye..
huhu

Tanpa Nama berkata...

haha...x nk wat kontroversi.. letak nama anonymus...ak tau sapa kamu!

blurryfella87 berkata...

ko dah beli ke?
kalo aku akuprefer vans..
aku suke tapak die yg lembut lg tebal..
kalo main skate tak mudah haus..
cehh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...