Ahad, November 11, 2007

Bermulanya dari tahun 1996...

Tisu...air panas...
2 benda ni mesti ada di depan aku kalau demam. Masuk ini dah 5 kali saya demam di Korea, hampir kesemuanya dalam cuaca yang sejuk. Kalau dah demam tak ada apa yang boleh dibuat, nak buka buku pun kepala dah jadi berat. Kawan-kawan ajak main bola, aku redah juga walaupun hingus meleleh-leleh dalam hidung. Tak tahulah kenapa aku macam ini. Kalau demam baru ada perasaan nak berlari, nak melompat...peliklah. Habis main malam pergi makan dengan budak-budak 'batch' aku.
Dah makan mesti kenyangkan?
Kalau dah kenyang mesti nak tidurkan?
Dahlah cuaca sejuk...mesti nak tarik 'ibul' (dalam bahasa Melayu; selimut)
Tapi tak boleh, aku cuba gagahkan diri buat kerja rumah yang tak berfikir macam kerja AutoCAD, sekarang lukisan dah makin susah, dah makin kompleks...
Ambil air panas makan ubat pemberian Sood, dah jadi 'weng' kepala, mana taknya Panadol Actifast...
Bila pening inilah waktu yang 'best', kepala terbang, merawang-rawang...
Dalam merawang-rawang itu, aku pergi 'website' Manchester United Legend picture, jarang pun aku buka web ini, tapi bila kepala dah 'weng-weng', layan sajalah...
Tengok gambar Eric Cantona, Nicky Butt, adik-beradik Neville, David Beckham, Roy Keane, Ole Gunnar, Ryan Gigs masa muda, Ruud van Nistelrooy, Teddy Sheringham, Peter Schmeichel......
rupa-rupanya dah lama aku menjadi peminat kelab bola sepak Manchester United...
Dari zaman Eric Cantona tahun 1996 sampailah sekarang, tahun 2007. Bermaksud dah hampir 11 tahun aku kenal kelab ini dengan nama singkatannya...Man United. Mungkin aku takkan berubah kelab yang aku minat. Tak tahulah macam mana aku minat Man United, nak kata bapa aku minat, tak juga. Sebab bapa aku minat Chelsea, lagi-lagi Drogba! (Aku memang tak suka kelab Chelsea...hehe). Tak kisah kalau kawan-kawan aku kutuk aku minat Manchester United...inilah kelab yang aku minat, memegang tradisi 'interesting football' dan gemar memilih corak 'attacking football'...
Inilah kelab bola sepak aku, MANCHESTER UNITED....

P/S: SAYA RASA INILAH PENULISAN PALING MENGARUT PERNAH SAYA KARANG, APA BOLEH BUAT...DEMAM PUNYA PASAL!


Lagu dan lirik lagu Glory, Glory Man United...



Glory, glory, Man United,
Glory, glory, Man United,
Glory, glory, Man United,
And the reds go marching on, on, on.

Just like the Busby Babes in Days gone by
We'll keep the Red Flags flying high
You've got to see yourself from far and wide
You've got to hear the masses sing with pride

United! Man United!
We're the boys in Red and we're on our way to Wem-ber-ly
Wem-ber-ly! Wem-ber-ly!
We're the famous Man United and we're going to Wem-ber-ly
Wem-ber-ly! Wem-ber-ly!
We're the famous Man United and we're going to Wem-ber-ly

In Seventy-Seven it was Docherty
Atkinson will make it Eighty-Three
And everyone will know just who we are
They'll be singing 'Que Sera Sera'

United! Man United!
We're the boys in Red and we're on our way to Wem-ber-ly
Wem-ber-ly! Wem-ber-ly!
We're the famous Man United and we're going to Wem-ber-ly
Wem-ber-ly! Wem-ber-ly!
We're the famous Man United and we're going to Wem-ber-ly

Glory Glory Man United
Glory Glory Man United
Glory Glory Man United
As the Reds Go Marching On! On! On! (3x)

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...