Ahad, Oktober 19, 2014

Fasa-fasa yang berlaku pada diri aku, kerjaya sebagai ejen insurans.

Aku suka bagi gelaran pada tahun kehidupan aku, memandangkan aku berada dalam bisnes; fiskal bisnes ini bagus, bermula 1hb Januari dan berakhir 31hb Disember.

#Fasa Sifar - 10hb September 2012 sehingga 31hb Disember 2012. Aku rumuskan ianya adalah fasa 'Permulaan'. Di mana aku memulakan kerjaya baru aku, dan apa aku lakukan hanya pejam mata dan lakukan. Ini adalah 'benchmark' aku untuk tahun seterusnya.
Fokus; Ikut dan Buat.
Rintangan: Kekangan masa.

#Fasa Pertama - Tahun 2013, sebagai fasa 'Pengenalan'. Fasa ini berlaku transisi dari 'Part Time' ke 'Full Time. Aku hanya mengambil masa, 6 bulan tepat untuk membuat keputusan muktamad yang memberi impak untuk 10 tahun akan datang.
Fokus; Belajar, buat, jatuh dan bangun.
Rintangan: Sokongan dari kawan-kawan dan keluarga.

#Fasa Kedua - Tahun 2014, sebagai fasa 'Pengembangan'. Aku belum habis lagi. Tapi aku boleh simpulkan, aku berkembang hampir 2 kali ganda dari tahun sebelumnya.
Fokus; Belajar lebih mendalam, cubaan melompat lebih jauh.
Rintangan; Keselesaan yang membantutkan rasa eksited.

#Fasa Ketiga - Tahun 2015, aku ingin melakukan transformasi. Aku ingin pergi ke langkah seterusnya. Rekruit dan kembang. Meyakinkan manusia lain bahawa apa yang sedang aku lakukan adalah betul, adalah cabaran seterusnya.
Fokus; Belajar rekruit dan manusia. Maintain keadaan sedia ada.
Rintangan; Masa.


Ok baca benda alah bawah ini.


He was Friend of Mine.



Kebosanan mencipta kelainan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...