Selasa, Ogos 19, 2014

Aku ghairah dan ada nafsu ; dan itu satu benda normal.

Keghairahan aku membuak-buak setelah aku membaca semula blog Melayu Minimalis. Sekarang ditambah pula bacaan aku pada koleksi Dubook Press. Sebenarnya ini bakat aku, dan perlu diasah dan perlu dicanang dengan idea-idea baru.

Lepas ini mungkin aku perlu memakai kaca mata yang lebih tebal, bermaksud aku perlu untuk lihat perspektif dengan lebih-lebih dan sangat-sangat rare. Bermaksud lebih dalam, aku keluar dengan stigma; aku bukan lagi yang dulu dan bukan yang sekarang.

Rumit kan.

Kehidupan aku sebenarnya sangat tragis. Aku kata tragis sebab kawan-kawan yang aku gelar kawan adalah sebenarnya bukan kawan. Takrifan kawan aku adalah seorang yang sebaya. (Itu maksud rakan sebaya). Sehinggalah aku terbaca gambar di bawah ini....

(Aku rasa korang kena tepuk tangan, setelah sekian lama Dandelinoid tak meng-upload gambar. Aku sudah 11 langkah ke hadapan maju daripada korang.)





Lepas ini, aku nak tanya umur korang berapa. Kalau bawah umur, aku buat bodoh melainkan kau perempuan dan kau seorang yang cun. Phuih, ayat macam seorang pelayan wanita la kononnya.

Dunia yang aku ceburi, membuatkan setiap hari aku meniti hari-hari yang menarik.





Mana tidaknya, setiap hari aku tak jumpa orang yang sama. 

Siapa nak beli insurans/takaful?

PS: Diorang kata, aku dah kembali. Aku kata, betulkah ada orang membaca benda alah begini? Sekarang zaman Insta bro, bukan blog.

Kebosanan mencipta kelainan.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ada je... insta more to picture.. blog lebih kepada penulisan yang mcm ni

Tanpa Nama berkata...

Ada je... insta more to picture.. blog lebih kepada penulisan yang mcm ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...