Selasa, Januari 21, 2014

10 perkara berlaku pada 30 minit yang lalu.

Tadi, maksud aku 30 minit yang lalu aku buat benda ni...

1. Aku masuk rumah, tepat pukul 12 malam. Bajet macam Cindarella.

2. Aku letak beg, buka baju, buka seluar dan capai tuala. 

3. Aku buka Macbook dan baca artikel mengenai kekalahan MU. Aku tutup.

4. Aku buka iPhone aku, check Whatsapp dan ada jemputan grup baru. Menekankan golongan positif.

5. Aku pergi mandi, aku capai segayung je. Lepas tu aku tak rasa nak mandi. Sebab dah lewat malam.

6. Aku ke dapur. Ada telur goreng, ada nasi sejuk. Aku ambil pinggan dan letak telur. Simbah kicap.

7. Aku buka Macbook, tak semena-mena, ada seorang gadis kata 'Nite'. Aku tak ingat dia siapa pada awalan, lalu aku balas 'Aik tak tido lagi kah?'. Aku harap dia tak balas. Terasa psiko.

8. Aku buka Breaking Bad episod 6, musim 2. Sambil itu aku makan.

9. Aku habis makan. Aku basuh pinggan, aku buat teh - nak hilangkan kelesuan.

10. Aku buka Whatsapp, aku taip "Arghhhhhhhhh". Kawan-kawan aku bertanya apa sudah jadi dengan aku.

Lalu aku jawab:

"Haha. Aku rasa kena kahwin la tahun ni."




Lalu ada member aku seorang ni cakap.

"Bro, kalau lu kahwin, ak gak kena kahwin. Dah takde member bujang dah macam ko."

Aku buat 'smiley'.

Aku tekan butang pada kipas, tarik selimut dan aku tulis semua benda di atas.

Terima kasih, Pencipta. 

Sentiasa bersyukur, sekurangnya pernah dititipkan rasa cinta pada manusia.

Kebosanan mencipta kelainan.


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...