Sabtu, Mei 05, 2012

Cara kita mungkin berbeza.

Piil manusian (keletah manusia) kadangkala mendangkalkan. Masakan itu, 1000 manusia ada 1000 ragam. Sebab itu, kita dinamakan manusia - kompleks.

[Aku masih tidak berniat hendak menulis panjang seperti dahulukala]



Bila kita sakit, ada orang ambil tahu - itu adalah sayang.
Bila kita sedih ada orang cuba menyapot - itu adalah sayang.
Bila kita cuba melakukan terbaik untuk orang tersayang - itu adalah sayang.

Kepada pakcik aku (adakah dia masih membaca blog ini?), tanniah kerana anda telah menemui apa yang dicarinya. Dulu pernah aku kata pada pakcik aku, "Aku tak akan kahwin, sebelum kau kahwin dulu."

Kalau kita cuba melakukan yang terbaik untuk orang yang kita sayang, satu hari nanti ada balasan baik untuk diri kita. Mungkin bukan hari ini, 10 tahun mendatang. Mana tahu?

Jodoh itu ditangan Tuhan, bukan?

Kebosanan mencipta kelainan.

2 ulasan:

Fnd Rocka berkata...

maksud yg kau nak sampaikan ni cara orang menyampaikan rasa sayang tu berbeza lah?betul lah..cium dan peluk tak semestinya bermakna sygl.tak cium tak peluk tak bermakna tak syg.kdg cium peluk bermakna bodek.kehkeh

Tanpa Nama berkata...

lambat atau cepat pasti akan sampai juga waktunya....semuanya dah tertulis...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...