Isnin, Mei 16, 2011

Gaya tudung pusing-pusing macam helikopter - saja nak respon.

Maaf-lah aku katakan, aku masih dalam keadaan terawang-awangan.

Dulunya, aku memang dikelilingi perempuan berbetis putih yang memakai seluar pendek. Bentuk pinggul yang pejal walaupun aku tak pernah pegang, tapi aku rasa ianya pejal. Tidak pun, skirt-skirt pendek yang bergelimpangan di kaki jalan. Kalau lalu sebelah siap berdoa dengan harapan angin laju dari motor atau kereta yang lalu mampu mengangkat kain itu dan terselah bahagian yang tak sepatutnya aku tengok.

Fuhhhh. Susunan ayat diatas sudah mampu menjadikan aku seorang penulis majalah lucah yang dijual RM2. Memang laku untuk budak sekolah nak balik asrama ke pekan Bakri.

Normal untuk lelaki macam aku.

Kurius terhadap lawan jantina yakni perempuan.

Aku tak kurius korang memakai bra hitam atau bunga-bunga. Tapi aku kurius dunia fesyen korang, iaitu gaya pemakaian tudung.

Aku tahu tahun 2009 gaya pemakaian tudung yang serba-serbi sempoi. Kira alternatif untuk wanita zaman sekarang - cepat dan senang. Main serkup je. Dah nampak terbaik. Jenis lilit yang akan menonjolkan kegebuan pipi korang itu.

Sekarang...

Aku tengok banyak jenis yang macam kain serban dipusing, pusing dan pusing. Tapi pusingan itu menampakan keanggunan - walaupun hanya memusing-musing. Lagi satu ianya tidak simetri, seperti tudung budak darjah 2 pakai ke sekolah dimana akan menyusahkan ibu itu sendiri menggosok kain tudung.

Jadi aku kurius gaya pemakaian tudung ini. Bagaimana pusingan itu dipusingkan.

Aku menjelajah blog perempuan lain yang menunjukkan gaya pemakaian tudung ini - mereka menggelarkan gaya tudung Yuna.

Kuriusiti aku kerana ianya menampakkan keanggunan dan kelainan walaupun dilihat sekali macam serabut tapi kali kedua ianya - menarik!

Aku memang kurius banyak benda macam mana nak buat rim tayar basikal, sebab itu aku suka tengok Discovery Channel.










Lagi aku satu aku kurius.

Perempuan gemuk pakai skinny jeans. Tak boleh bayangkan gaya kalau kena cirit birit.

Kebosanan mencipta kelainan.

5 ulasan:

jumari jipan berkata...

sekarang nii tudung datok K & mawi pon ada. jgn tak tau. Hahah

Freaky berkata...

tudung pusing dengan kita sekali jadi pusing dan pening bila tgk.. yang skinny tu mcm ape tak tau la bile org gemuk pakai :D

Ibu Bapa suka anak Merempit

Nadia berkata...

hahaha...yg last skali ako x bleh blah...hahaha..~!!

suggestion ako cube ko try tutorial memakai hijab kat youtube...ko leh dpt jawapan camne pusingan tu terjadi...

pastu ko leh try wat pusingan tu pakai kain tuala jer(pastikan ko kunci bilik bile nk try)..hehehe....hehehe yg pasti ianya x susah nk pakai...

han eba berkata...

haha, kurius.

tapi en, ade je skinny tapi tak ketat? apekah. dia cm skinny tapi tak. hmmm

Tanpa Nama berkata...

bagus utk menarik gadis free hair menutup aurat...even pd mulanya pakai kerana fesyen, tp nnt kalau dah terbiasa...InsyaAllah kekal lah kott...fake it till u make it...~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...