Sabtu, April 30, 2011

Secara matematik, belanja kahwin memang suatu yang sukar untuk dicapai.

Ramai lelaki dah post pasal belanja kahwin yang tinggi.

Dalam artikel itu, menggunakan RM2000 sebagai pemula dan perbelanjaan yang ditekan adalah belanja kenderaan yakni ansuran kereta. Dalam artikel itu juga sumber pendapatan adalah satu - wang gaji bulanan dan bonus pendapatan.

Kalau aku buat kalkulasi berdasarkan gaji pokok, memang tak akan cukup sampai bila-bila. RM 4000 pun tak kan pernah cukup. Alternatif lain, ada sebenarnya.

Cari pasangan yang tak tengok Astro.
Yang tak layan Blackberry dan iPhone.
Tak main Facebook.
Jenis tak layan McD.
Budak Politeknik, bukan PhD, Degree, dan jangan obersi.

Pasti, lelaki yang tak kata RM 2000 tak cukup duit akan mempunyai kewangan yang kukuh untuk berkahwin.

Bosan!

Kebosanan mencipta kelainan,

3 ulasan:

Freaky berkata...

rileks bro.. tade ape yang mustahil bab ni. hehe

Ries Lee berkata...

selalu terfikir seperti apa yang kau nyatakan tu. ah, baik cari gadis kilang. haha..

jijie berkata...

zaman materialistik sekarang. kadang-kadang si gadis tak kisah pun, parents yang lebih. sudahnya, tak kahwin2 sampai bila-bila. haih~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...