Rabu, April 27, 2011

Hal kerja tempat kerja, jangan bawa balik rumah.

Kekadang aku bekerja on-call, walaupun aku bukan seorang doktor pakar sakit puan.

Sesi pembelajaran sekolah, aku belajar tulis nota dalam buku lepas itu aku masuk dalam beg. Balik je rumah, aku campak mana-mana. Nahas aku buat macam itu, boleh ketinggalan dalam kelas. Proses pembelajaran itu berterusan. Belajar sampai ke lubang kubur.

Berbeza dengan apa zaman kerja...

Kerja memang tak boleh sama dengan belajar. Kerja ini sampai bila-bila tak akan pernah habis. Aku telah tetapkan prinsip - memang tak bawa balik kerja ke rumah. Memang aku bawa plan, drawing, sketching bimbit dalam note. Kekadang aku selitkan report dalam poket belakang. Bila keluar je dari kawasan aku kerja, aku letakkan semua dalam drawer dan tak pandang pun - walaupun sekejap.

Esok pagi 10 minit, sebelum bermula, baru aku tengok semula.

Memang orang muda macam aku tak ada komitmen selain kerja. Apa salahnya ciptakan ruang diri sendiri nak merehatkan minda.

Pukul 10 malam....

Kring, kring, kring.

"Layout petang tadi save kat mana?"

Sudah. Aku baru nak tekan butang X pada PSP.











(Malas nak sambung...)

Kebosanan mencipta kelainan.

1 ulasan:

Nadia berkata...

hahahah...welkam to dunia pekerjaan..~!!tu baru sket jer dib...hehehe

tggu setahun........

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...