Khamis, Jun 10, 2010

[Bosan Lampau 13] Shutter Island.

Aku tengok sikit-sikit, konon nak wat 'quick review'.
Aku cakap, "Movie ni tak best kot!"
Rotten Tomatoes pun tak bagi review lebih 80 peratus.

Tapi, kalau dah namanya filem arahan Martin Scorsese, apa kata tengok.

Nasihat aku, jangan tengok hanya dengan mata dan dengar dengan telinga.
Tengok dengan fikiran.
Tajamkan fikiran.
Cuba fahami setiap watak.
Cuba selami setiap kata-kata diucapkan.

Owh, gila-syi-la-ke cerita ini, sungguh serabut yang bagus untuk tidak tidur malam.








Terima kasih kepada sesiapa yang ucapkan 'Selamat menjawab exam'.
Mungkin aku akan kecewakan korang, sebab aku tengok filem ini dan tidak belajar bersungguh-sungguh. Apa kata jangan risau?

Belajar dari kata-kata, sediakan payung sebelum hujan.

Kebosanan mencipta kelainan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...