Sabtu, Mei 01, 2010

Janganlah hadiahkan sebuah IPhone mahupun Blackberry.

...atau apa-apa sahaja yang berkaitan dengan alat komunikasi yang boleh SMS atau telefon.



Zzzzttt, zzzttt... (bunyi SMS sampai, hanya dengan gegaran atas meja)

Aku biarkan kejap, tidur 10 minit. Angkat, tengok.

"Kedai menjual perabot rumah, Syarikat XXX,..."

Aku delete, aku tidur.










Selepas seharian.

"Eh, ada mesej dari Prof. Ko dapat tak?" aku tanya rumet aku.
"Mak ai ko. Ada handset macam tak ada, buang je lah. Tu mesej semalam!!" tegur rumet aku.
"OWHHHH!!! Ye ke, mana aku tahu," aku garu kepala.

Aku rasa cemburu tengok orang memakai smartphone, sebab ada je benda nak buat. Aku hanya tahu tengok Youtube je. Aku dahlah jarang buka Facebook, atau apa-apa saluran yang boleh orang bercakap dengan aku. Dahlah duduk jauh dari komuniti orang ramai.

Hanya dibilik mendengar tali skipping menghempas lantai.




Kebosanan mencipta kelainan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...