Isnin, April 12, 2010

Memang lelaki akan tertarik pada yang cantik.

Dah lama bukan aku tak menaip mengenai feminin/maskulin?

Baca ini dulu: Cik Epal


Diakui, sebagai lelaki (aku pun sama) akan tertarik pada paras wanita dulu. Jikala aku tengah sabit rumput didepan rumah lalu datang seorang gadis memakai skirt pendek jeans dan berbaju merah ketat yang menunjukkan 'cleavage', aku akan pandang juga. Sebab aku bukan lelaki yang maksum.

Tapi itu tidak bermakna kita akan terus melihat kelibatnya.


Mengenai lelaki yang memilih perempuan cantik sebagai teman perempuan, mungkin ada niat nak seronok atau hendak tayang pada kawan lelaki lain sebagai simbol 'I'm the best'. Yelah, nak kepit dengan orang cantik kena juga ada wajah yang superb.

Tapi bila lelaki tadi diajak ke soal perkahwinan (atau hubungan yang lebih serius, ke peringkat seterusnya), lelaki tadi mungkin akan ada keraguan. Tak 50 peratus, sedikit pun ada (10 peratus) barangkali. Sebab itu, bila lelaki dibawa ke dalam ruangan "SERIUS", kebanyakan lelaki akan lebih berhati-hati.




Fakta tak boleh ubah adalah memang lelaki tidak kira baru belasan tahun, separuh abad, 20-an, 30-an, akan cuba pandang perempuan yang cantik. Lebih dahsyat lagi, mereka akan buka meja perbincangan tentang setiap inci badan mereka.


Tarian KARA (butt dance) dapat menarik aku supaya melihat persembahan mereka. Siapa tidak mahu bontot-bontot mereka digoyangkan tanpa disuruh. Tapi, akhirnya tersedar. Mereka ada rupa yang OK, tapi tidak pada suara yang sedap sebagai seorang penyanyi.



PS: Aku sukakan Kellog's Corn Flakes.

Kebosanan mencipta kelainan.

5 ulasan:

jijie berkata...

entri yang agak serius barangkali...
mungkinkah disebabkan tercabar oleh cik epal?

wawa berkata...

aku pn suke kellogs corn flakes
dan aku suke lelaki kacak!

ainonymous berkata...

saya suka lelaki kacak jugak (mcm cik wawa) :D

kersani berkata...

Setuju 101 peratus dengan kamu bahawa KARA tiada suara utk jadi penyanyi.

Nicole dan JiYoung saja yg comel pun!

Kalau nak cari penyanyi, kena ambil Tae Yeon.

Atau Jessica. Itu pun bukan pitch tinggi2... Tak macam Tae Yeon.

Hee!

DandelinoiD berkata...

jijie: x langsung..haha!

aina: x salah utk sukakan lelaki kacak :)

kersani; OWH! adakah...kau suka SNSD. pft..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...