Rabu, April 07, 2010

Darah datang bulan yang dipermainkan.

Dekan aku suka bagi kerja sekali banyak.

Boleh mencungap sampai ke tengah malam nak siapkan semua kerja, tahulah dia tu dekan nak suruh budak department Automotif kerja keras. Beragak-agaklah jua, lagi seminggu nak ada midterm exam.

Aku gagah kan badan dan gigihkan minda cuba menyiapkan kerja sampai ke larut malam, bermula petang semalam. (sekarang lagi 2 soalan tak siap lagi). Conteng sana, sini. Royok kertas bila tak keluar jawapan. Air teh pula di balun entah kali keberapa.






Menitik gumpalan merah di atas kertas jawapan.

"Defak, pehal hidung berdarah ni?!"

Kata-kata aku didengar. Aku ambil tisu lap-lap kat bahagian misai nipis aku. Aku cuba hembus angin ke luar mana tau ada darah masih melekat lagi ke. Aku pandang siling putih.

"Sejak bila kau datang bulan ni?"
"Kepala kau, hidung pun ada period ke?"
"Kau datang bulan ni..."
"Sengal giler hidung berdarah cakap period,"

....


Patutkah aku pergi kedai minta tuala wanita?

PS: Aku overworked kot sekarang ni.

Kebosanan mencipta kelainan.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

uurmmm...klu dpt epistaxis( hidung berdarah) sepatutnya tunduk... to prevent blood clotting inside ur nose...~

DandelinoiD berkata...

1st time kot macam ni...
x tau macam mana...

shiitake berkata...

kalu dalam drama2 ni, hidung berdarah = otai..otaikah?

DandelinoiD berkata...

haha...otailah sangat.
aku kurang zat besi kot...makan x jaga sangat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...