Ahad, April 18, 2010

Bola-bola api, yang dahulunya kecil...

Pagi Ahad ini agak tegang dengan nota-nota yang sepatutnya sudah lekat dalam kepala...


Aku mulakan perbualan, untuk memecah kesunyian...

"Kau tahu Achik dah meninggal?"
"Achik mana ni?"
"Achik dan Nana!"
"OWH, Bola-bola api!"
"Ha, bola-bola api, yang dahulunya kecil,"


Aku tahu daripada Beautiful Nara, kawan aku check Berita Harian pula...

"Uiks, ada api. Tu la. Main bola-bola api lagi, kereta dah terbakar!" respon mamat ni.
"Mak ai, sedap hati cakap macam tu," aku pun klik-klik Berita Harian.

Memang ada api.





Terima kasih lagu-lagu Achik Spin, yang pernah memeriahkan zaman remaja kami.

Kawan aku cakap lagi...

"Kalau ada sesiapa mati, laju je erk kau tahu!"

... (aku terdiam, masa Din Beramboi meninggal pun begitu)





Bukan dah jadi kebiasaan ke, yang hidup dilupa-lupakan, yang mati baru terngadah-ngadah nak tahu ceritanya. Seperti kata pujangga, bila hilang baru nak rindu.

Kebosanan mencipta

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...