Ahad, Mac 07, 2010

Keledek Manis.

"Kau nak makan ke tak?"
"Macam malas je, banyak keje dow menatang ni, demit la lecturer!"

Bayangkan hari minggu pada cuti musim sejuk, tapi kerja panjang , banyak dan berjela.

Memang membantutkan niat nak makan apa-apa.



Nampak bawah meja, 2 kotak keledek manis. Lihat, sebelah pintu ada microwave. Atas microwave, ada tupperware. Pada instruction yang terpampang pada microwave ada tertera, "Keledek/Kentang".

"Eh, senang rupanya nak makan keledek sekarang," aku seru dalam hati.



"Kau nak makan ke tak?" aku kata sambil tunjuk keledek manis.
"Oi, tu brader yer la,"
"Ye ke, dari chinese new year, macam tu je aku tengok,"

Aku ambil dalam 10 ketul keledek manis. Aku taip kat Google, cara masak keledek manis menggunakan microwave yang sedap. Sambil tangan bergerak laju menggunakan tetikus dan papan kekunci. Setiap ayat dalam slide show diperbetulkan, dikecil dan diperbesarkan. Akhirnya, siap sambil makan keledek manis.

"Malam ini lawan kentut la!"
"Aku hidu kau punya, kau hidu aku punya,"
"OK, itu FAIR!"

Psssst.... (tutup hidung)








Baru semalam aku tanya brader itu samada boleh makan ke tak keledek manis. Huh, rupanya memang direserve untuk budak-budak lab. Dan, aku berjaya jumpa satu lagi cara nak makan keledek manis dengan sedap. Letakkan keledek manis diatas air. Untuk mengelakkan keledek manis masak dengan kering (berair-air sikit lagi sedap)

PS: Lama gile tak buat kuih keria!


Kebosanan mencipta kelainan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...