Isnin, Disember 28, 2009

Minah motor yang sudah mati.

Aku tak mahu bermimpi orang yang sama setiap minggu. Tiada variasilah begitu kalau bermimpikan orang yang sama.

Balik-balik dia, balik-balik dia. Agak-agaklah!

Motor Orang
Motor hitam yang gemuk, berat macam haram.


Pagi tadi aku terbangun. Ini mimpi lebih dahsyat.

Dalam mimpi aku, aku sedang berjalan-jalan menaiki skuter hitam beroda dua. Aku pusing-pusing sekitar kawasan universiti. Lepas itu aku melintas jalan besar. Mulanya cuba hendak memakir didepan GS 25 (ala-ala 7 Eleven). Tapi disebabkan tempat yang aku hendak tuju jauh dari kawasan memakir, aku gagahkan juga mem-press minyak.

Akhirnya, aku sampai betul-betul depan kedai Takoyaki.

"Kak, bungkus 1. Yang harga 3000 won yer. Yang pedas, erk!" seru aku dari helmet muka penuh (full face).

Setelah aku bayar, aku teruskan memutar minyak dan berhenti di taman berhampiran bandar. Aku duduk kejap. Ada minah motor lalu depan aku. Motor superbike. Dia lambai tangan. Lepas tu buka helmet.

"Meh, kejar saya!" lalu bunyi 'broom, broom, broom'. Aku yang hendak makan takoyaki dah jadi makan asap.

Aku seluk poket, nak keluarkan kunci. Aku start enjin dan pulas minyak.



Faham-fahamlah, skuter je pun. Tapi aku masih ada hati nak kejar minah motor itu yang serba hot.

Akhirnya, aku rasa macam tak berbaloi nak kejar wanita itu.



Aku bawa perlahan-lahan.



Di satu jalan, ada polis trafik melambai-lambai suruh bawa perlahan. Aku memang dah perlahan ketika ini. Nak perlahan apa nya lagi. Aku perlahankan juga.

Rupanya ada eksiden berlaku. Antara motor dan lori. Aku pandang rupa motor itu yang tersadai dibahu jalan. Aku bawa lagi perlahan. Aku tengok ada orang tengah diusung dari bawah lori.

Keadaannya parah.

Aku diam sambil bawa skuter perlahan-lahan.

......... habis.




Persoalannya, kenapa dia kerap berada dalam mimpi aku? Owh, dem.

Kebosanan mencipta kelainan.

4 ulasan:

jijie berkata...

kamu sedang angau kah?

happycloud berkata...

blog dah tukar. check out kat blog lama thru my link. tq

Abu Abdullah berkata...

mimpi yang sama atau mimpi org yg sama?

Unknown berkata...

aku nak mimpikan pompuan pun susah.
asyik mimpi berunsurkan fiksyen jer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...