Rabu, November 04, 2009

3 hari sebelum 05112009...

Diumumkan esok ada bangunan meletup kat Eifel Tower. Esok juga jangan naik keretapi bawah tanah. Mana tau boleh rentung. Apa kata kita berarak beramai-ramai membawa lilin di jalan-jalan?




3 hari sebelum esok...

"Hepi besday!"

"Selamat panjang umur!"

"Woit, buat makan-makan!"

"Dah tua dah kau sekarang! HAHA"



Mula-muka sorang je. Aku tak pelik. Kalau dah melampau ramai, aku pelik!

Aku masih tak faham situasi 3 hari lepas. Tidak semena-mena ramai mengucapkan 'Selamat Hari Lahir'. Padahal hari ini baru hari Isnin. Aku sudah beranggapan yang aku sudah masuk mana-mana mesin masa. Aku terlompat ke 3 hari yang lepas ke? 3 hari lepas aku tidak terlibat dengan apa-apa mesin, melainkan ATM. Itupun menambahkan fed-up aku, sebab tempoh masa menggunakan sudah tamat. Dah 2 tahun aku tak kemaskini kad. Padan muka. Aku bakal tak dapat mengeluarkan duit sehinggalah suatu tempoh masa aku ada masa nak memperbaharui kad.

Kebulur kot nanti.

Aku siap sampai buka IC Foreigner aku. Adakah aku lupa samada hari ini adalah hari lahir aku, atau esok, atau 3 hari lagi. Demit. Memang membuatkan aku sangsi.

Akhirnya, ada orang bagi tahu Facebook bagitahu yang hari lahir aku adalah Selasa lepas.

Bodoh Facebook. Mungkin sistem server dah tak mampu mengira waktu sebenar. Apatah lagi, sekarang makin bertambah umat manusia yang gila aktif dalam dunia online. Bagus juga, ada orang akan mengucapkan untuk kali kedua.

Ataupun, owner Facebook taksub dengan V?

Remember...
Remember of the fifth of November...

Kalut.

Psst. Hari ini aku jumpa buku yang begitu lucah sekali kat pameran buku dalam universiti aku. Kulit buruk yang amat. Tapi isi buku yang 'impressive'. Bicara tentang pandangan orang dewasa dan orang muda tentang perkara pantang dalam masyarakat Melayu: Seks.

PS: Sepatutnya aku tak perlu banyak cakap untuk esok. Senyap dan senyap.

Kebosanan mencipta kelainan.

5 ulasan:

~chocOlatte87~ berkata...

v for vendetta~
:)

RAWNA berkata...

selamat ulang tahun. :D

Nbl Fzr berkata...

boikot fb

Fifie berkata...

kerana FB..kerja tak siap2

jumari jipan berkata...

Allah selamatkan kamu~ Allah selamatkan Adib Yazid ~ Allah selamatkan kamu~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...