Sabtu, Oktober 31, 2009

Selamat menjamu selera, yer!

Buka balik cerita lama sambil memakan epal adalah aktiviti yang jarang aku dapat lakukan. Sebab harga epal di sini memang mahal sekali untuk dijamah seharian. Sebab itu juga, aku kerapkali menyebut pisang, pisang dan pisang. Kerana bila beli satu, bukan satu yang dapat. Tapi seikat. Bukan setandan.

Apa-apapun, apa yang kamu tengah baca semuanya ditulis menggunakan Apple.

Annual Dinner 08 [02]

Bunga ditafsirkan melalui jenis dan warna. Bunga taik ayam paling wangi baunya.


Agak sinonim bila memakan epal dan bicara coretan kisah lampau. Kerana apa yang kita lalui itu pelbagai rasa. Malam ini, sungguh manis rasa epal ini.

2005.

Umur duduk sini baru setahun jagung. Aku tak tahu yang ini adalah aktiviti tahunan yang orang tunggu-tunggu. Semuanya OK sahaja. Baru nak merasa apa itu makan malam yang gereen-gereen sesama pelajar itu sendiri. Lagu P.Daddy yang Mel gubah dalam bahasa Melayu. Lepas itu terasa palat dengan nyanyian Haikal bersama Mang yang bermain gitar?

2006.

WOW. Makan atas kapal. Malangnya, kapal itu tak bergerak. Kalau bergerak mungkin lain jadinya. Tak silap jatuh pada hari lahir aku. Ada berapa orang perasan. Jeng-Jeng. Makanan cepat habis. Mungkin sebab lori stok makanan terlupa nak upload ke atas kapal. Gaya minum Coke-Cola menggunakan botol adalah paling celaka. Macam baru lepas kalah main judi.

2007.

Berhampiran padang bola sepak Piala Dunia. Kalau dapat makan lobster sambil tengok FC Seoul lawan Pohang Steeler OK gak apa? Tak boleh blah kes hot-dog yang merah menyala. Siapa tak boleh lupa nyanyian Kak Long, Umbrella versi akustik?

2008.

Ini bahagian mana Seoul aku tak tahu. Walaupun rasa palat ditempatkan meja belakang, tapi terima kasih lah ye. Sebab dekat dengan makanan. Ini aku paling puas gila. Benda kena kenal pasti sebelum masuk hall: tempat terletaknya makanan.

2009.

Dapat jemputan, Tapi tak pergi.

2010.

Bak kata orang, "Looking forward for it". Sebab itu mungkin yang terakhir?


Selamat berpakaian mahal-mahal yang tak ingat dunia dan makan sampai perut buncit. Kepada Dato Pilah, tiada gambar kacak seperti Dol yang boleh aku tangkap.

Kebosanan mencipta kelainan.

1 ulasan:

iezat n hobbes berkata...

bunga api paling indah warnanya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...