Khamis, Oktober 08, 2009

Diet itu memang s***.

Mesti tak percaya kan aku pernah diet?

Ya, aku diet masa musim panas 2008.

Aku tak makan nasi.
Aku banyak makan buah-buahan dan roti bijiran.
Setiap hari joging 3 km paling minima.
Selang 2 hari joging 10 km.
Banyak minum air kosong.

Memang aku akui, diet memang begitu 'shit'. Tapi, kalau kita ada tujuan dan nekad yang kuat apa saja boleh jadi, kan?

Hilang 20kg dalam 2 bulan adalah rekod peribadi yang masih diingati.

I'm Just A Stalker...


Sebab utama aku mengamalkan diet:
1. Nak pakai seluar skinny. Berjaya beb!.
2. Bosan dengan perlian orang, "Apahal kau gemuk sekarang?"
3. Susah nak cari saiz seluar. Pinggang besar tapi pendek. Tak ideal.
4. BMI badan aku dalam tahap OVERWEIGHT,
5. Nak buktikan kat kawan aku di Malaysia, aku boleh jadi slim sekali lagi.

Gerard Buttler pun cakap diet itu tak seronok. Tak boleh nak makan french fries dan minum kopi mocha latte.

Aku tak nak ikut sebarang program diet lagi.

Kebosanan mencipta kelainan.

10 ulasan:

miss jane berkata...

hahahhahah

diet jgn tak diet
make sure kekalkan diet sampai tua ok

jijie berkata...

syabas dgn kejayaan diet anda..hehe...

itafukada berkata...

aduii..nak diet jgk..
tp xde sokongan..
sbb sume berpura2 bila aku tanya aku gemuk ke x..
tp bila ku tanya BMI..overweight!!
warghhh..!!!

erkk..nak mtk tips sokongan bley..huhu..

Fefey berkata...

bagus! aku tak pernah berjaya nak diet. nak kurus !

Ries Lee berkata...

aku makan sekali sehari pun x kurus2..

DandelinoiD berkata...

miss jane: haha..diet bosan dow..

jijie: mcm nk wat sekali lagi lak

itafukada: nak sokongan dr aku ke? leh je...

fefey: kena cuba sekali dlm hidup

ries: hu...diet kena makan 3 kali sehari, tp dlm kuantiti rendah

Judiene berkata...

bro, ajar aku cre nk fokus semasa berdiet
huhuhuhu
aku pn de prob berat bdn neh
ssh gler nk maintain diet aku neh

ankowada berkata...

hebat! mahu jadikan inspirasi boleh?

DandelinoiD berkata...

boleh saja...huhu

GHAZ berkata...

bro...
btul ke ko jog 10km selang 2hr???
cm x caye je...pa pe pn tahniah!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...