Isnin, Februari 02, 2009

Pagi Ahad, menunggu 4 petang.

Ingat, ada 4 kejohanan penting dalam dunia tennis.

Wimbledon
French
US
Australia

(Soalan ini diajukan kepada salah satu pelajar Universiti tak-tahu, ia bernilai kira-kira RM 10,000. Pelajar itu tak berjaya menjawab. Alangkah ruginya)

Aku bukan salah seorang peminat fanatik sukan tennis, tapi aku juga ada pemain ‘feveret’ aku: Andy Roddick. Tapi…hampeh. Dia kalah di tangan Roger Federer.

Ok. Aku rasa tak ada ‘mood’ nak menaip hari ini. Sekadar nak bagi tahu aku buat kerja gila, mungkin disebabkan aku demam aku gila? Barangkali. Mana taknya aku sanggup menonton perlawanan tennis yang agak hebat (dalam kebanyakan berita sukan luar negara, ia perlawanan paling mencabar dan seronok). Ianya perlawanan antara 2 Spaniard:

Fernando Verdasco VS Rafael Nadal

Tak silap ada salah seorang kawan aku meminati Nadal. Siap beli majalah tennis, dia beli pun sebab ada gambar Nadal di cover majalah tersebut. Siapa yer? En. Prebet ke?

Bayangkan aku berada di hadapan televisyen sejak 4 30 petang hingga 10 20 malam pada hari yang sama. Ini sukan yang memakan masa yang agak lama, nak ambil servis satu hal. Servis batal satu hal. Tengah sedap dapat point, kena tengok ulang tayang kalau tak puas hati oleh salah seorang pemain. Memang lama!!!

Perlawanan ini (Verdasco VS Nadal), kalau tengok jam Rolex besar sebelah pemain ia memaparkan jangka masa perlawanan sudah menunjukkan lebih 5 jam. Lebih tepat 5 jam 14 minit.

Rupanya memang sukan tennis memang lama. Patutlah tak ramai sangat minat berbanding sukan bola sepak.

Rasa menyesal ada juga tengok tennis ini. Apa nak buat dikala demam.

HAHA. Kebosanan mencipta kelainan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...